Thursday, June 5, 2008

larangan jual minyak kepada rakyat asing dimansuhkan!

haaaa...pasal isu ni pon aku pening gak... aritu kerajaan xbagi rakyat asing atau senang kata pendatang la mengisi minyak kita kat dalam keta diorang. sejurus selepas harga minyak naik melonjak kepada rm2.70,secepat kilat kerajaan memansuhkan larangan tu,tp ada2 la hadnya kalau nak isi.
haishh,yang aku peliknye,perkara (rakyat asing isi minyak kt negara kita) ni dah lama dah,tp apesal laaaa bijak sangat kerajaan ni baru nk detect benda ni?pastu barulah terhegeh2 nak wat larangan... lepas tu,bila harga minyak da naik,baru la nak mansuhkan larangan tu.. efisien ke x? nampak sangat la orang atasan ni tutup mata dari turun padang.. macam pahat dengan penukul betul!


haaaa,sambung balik pasal cons dari posting aku yang lepas tu,aku da fikir2 sejenak...


cons2:

1. harga barang naik -  bohongla kalo kerajaan kata harga barang xnaik kan? memangla Pak Lah kate,kita kena membendung kenaikan harga barang. tapi apa plak kata rakyat2 cm kita ni?tambah2 mek nah jual nasi lemak takpon ah toi jual sayur kat pasar pagi. mesti naaaiiik punye. xpcaya? kelmarin aku pergi UM(ada program menyambut student dari Hong Kong),aku pon saje2 la lepak jap kat kedai makan kat fakulti aku,order teh o ais limau..slalunye harga biasa rm1.00,aritu aku kene cas rm1.10! mak aih..tekexot aku time tu! nak je aku g kat dapur tu aku g bancuh sdiri air tu,mana xnye,minyak naik esok arini gak die naikkan harga(aii,cam nak cover harga barang modal besokk je?) ..panas2... tp nk wat cmne,dah xde kedai lain sbb die monopoli kat fak aku,tpksa la aku dgn x rela hatinye..isk2.. dan aku mula berfikir2,adakah aku ptot merombak kembali jadual belanjawan aku? jawapannya ya!

2.wujud anasir luar- maksud aku,anasir luar tu adalah pihak2 luar yang akan mengambil kesempatan terhadap isu2 ni..almaklumlah tengah hot2 goreng pisang,la ni la diorang amik kesempatan dengan seludup minyak,petrol,beras siam tp elektrik aku xtau la leh seludup ke x,kalo leh korang memang x g sekolah!

3. mood pon naik hot sama - ko kalo xcaya ko g kat bapak korang,pastu pi ajak die jalan2 g KLCC ke, blanja KFC ke,konfem dpt penampo free punye. yela! bapak ko punye la pening nak pikir samada nak naikkan ke tak duit belanja sayur kt mak korang,korang leh lak ajak g berjoli2 sakan kat luar.. xpon korang sdiri pon naik hot macam aku! sbbnye aku pon tgh runsing dok pikir yuran kolej kediaman aku ni makin naik ke,aduhai,,alamat makin sikit la duit poket JPA aku..isk3...

p/s: byk tu jela aku leh gtau,bapak aku tetbe naik hot lak kat adik aku pasal pc die lingkup,,bek aku off jap..chow!

4 comments:

Zulhatfi Aziz said...

Wah.. seorang gadis yang lantang. kelantangan seperti inilah yang mampu membawa satu perubahan kepada rakyat malaysia. Tiada salahnya melakukan demonstrasi jalanan aman, di luar negara demonstrasi bermakna bantahan. Di Malaysia lain, demonstrasi dikatakan keganasan, rakyat Malaysia sangat baik, bile kerajaan naikkan harga beras, mereka cuba nak ubah makanan ruji kepada kentang. Minyak naik mendadak mereka anggap biasa.. Sungguh tidak rasional pemerintahan seperti ini.

Rizdiahk Nahraf said...

Gadis yang lantang? Awat bengong je aku tengok hahahahahah takkan ada perubahan kalau ada budak ni...percayalah.....

Honey Lalala said...

hahaha...jawapan dr pendengki bernama farhan...
kita abaikan..
muahahaha

Zulhatfi Aziz said...

apakah yg sedang berlaku nih??.. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails