Thursday, July 24, 2008

kejahatan yg xberkesudahan.=(


arini aku menjalankan rutin harian seperti biasa. bgun2,g class bahasa arab kol 11,then lepak2 jap kat bilik ain main net smpai kol 3suku n den balik bilik bersiap tok kuliah management accounting 2 lak.

haish,sian aku tgk ain,dia xde mood g class pasaran derivatif n bahasa arab sbb dok terkenang2kan moto dia. mane xnye,baru je 11bulan pakai n installment pon xhbes bayar.mmg kejam btol lar pencuri tu! mmg idop ko xkan aman! grrrr~!
tgahari je mood aku nk blaja da spoil giler tgk dak API(sape2 dak UM paham la) amik tempat ktorang blah dpn. mmg bengang! dah la ktorg ni jahil giler bab2 bahasa arab,diambiknya tempat ktorg belah depan tu.korang tu da pandai tahap dewa bahasa arab,bgla kami yg jahil ni dok dpn! aku mengumam2 dalam hati sambil menjeling2 dorng.aku bukan anti dorg,tp aku xpaham nape dorg mesti amik class bahasa arab sdgkan dorg da belajar bahasa akhirat ni(ewah3) since form 1,kira ni bahasa arab peringkat 1(so paham2 jela,tahap paling senang tu beb!) . dorang ibarat juara menunggu je blaja subjek ni.bukan nak mendengki,tp cmne melayu nak maju kalau idop nak amik benda yg mudah je,xnak amik benda yang mencabar.lainla aku,takat blaja bahasa arab time darjah 1-6,konfem la da xigt pape!
ahhhh lupakan!
mmg xde mood arini!
tambah2 ngan kerenah kwn aku yg xnak bekerjasama dalam proses menukar bilik.aku xpaham apa yg dia nak. dahla,malas nk catat sini byk2,kang dia terbaca terasa lak ati.diamkan aje wahai hani!

kembali kpd pe yg berlaku semalam,arini aku teman ain g buat report polis kat balai polis kerinchi(gatal nk g jauh2:P) .
dipendekkan perjalanan plot kami;
1.wat laporan kat balai polis kerinchi
2.proceed to pegawai penyiasat kat bP brickfields.
3.selesai dokumen laporan,g beli claim insurans moto kat balai polis bangsar.

tgh menunggu claim insurans siap,pakcik polis tu sempat ckp yg byk kes kecurian moto dtgnye dari UM,yg memeranjatkan arini je dah 3 moto kene rembat! sumenye dr UM!
cisssss mmg (*&^ btl la pencuri motor ni.!mmg xde otak sungguh,igt student UM pakai moto nk merempit ke?geram geram geram!
dan info yg terbaru aku dpt,if sape2 dftr pelekat under UM,if moto ilang dpt la pampasan(lbey krg) dalam RM1,000. ok la 2. standard la bg moto. tp sian giler kat kawan aku. aku doa2 smoga moto dia jumpe n pencuri tu jd cacing kepanasan!
minggu ni aku balik umah,nak bincang ngan ayah aku pasal nak beli security moto ngan wat surat tok pembaikan internet! ikot jahat mulut aku nak je aku kutuk master aku! opppsss,xleh,t kene buang kolej!

birokrasi birokrasi! bile nk tamat!?
=(

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails