Saturday, September 20, 2008

KPMG - a study visit.

seperti yg aku dh janji kat korang,aku akan upload pic2 && story mory ape pengalaman aku di KPMG.
oh ya,sape2 yg tatau ape tuh KPMG tuh,aku gtau ye. tu firma audit yg tersenarai dalam Big Four di Malaysia selain PriceWaterHouseCooper,Ernst&Young,&Binder.
selain audit,dorang wat advisory,taxation.ok,da paham?


susun aturcara hari ittew


6.45a.m- bangun pagi,mandi,solat

7.00a.m-iron baju kurung,bersiap2.

7.30a.m-dpt msg dr ain,ajak gerak kol 7.45[besela janji melayu,ckp kol 7.30,bertolak konpom kol 8 beb!]

7.45a.m-sampai di Fakulti Perniagaan Perakaunan,tunggu di dataran Za'ba

8.15a.m-seperti yg dijangka,janji cine=janji melayu. kesimpulannye cine=melayu. muahahhaa!!

selebeynye malas aku nk gtau sbb jem sejem2nyer dan aku dah agak tyme ni org g ofis. awat laaa pandai bebeno apek2 & amoi2 ni wat keje? derr~

sampai dlm kol 9[agaknye]. KPMG tu tol2 sebelah Sri Pentas One Utama,berhadap ngan Hotel One World,sng kate jiran OU la! tempat yg agak strategik.

dengar2 celoteh pihak atasan KPMG sememangnye membuatkan aku menyesal ponteng kelas ARAB aritu. korang nk tau ape kesimpulannye?

XBEST!!

setakat dgr taklimat & visit building,bek aku g sdiri[statement angkuh siot!!]. byk masa aku terbuang. ceh! yg pasti,aku berbangga menjadi meMAJU yg dikelilingi amoi2&& apek2 UM.

aku xminat keje kat situ. xde hati pon. environment SKEMA. xde LIFE.

dan.. RESUME yg penat2 aku wat,aku simpan wat FRAME jela. haha~ anto jela kat PriceWaterHouseCooper jela. dgr kata sng nak naik kat sane. baik!=D





suasana BOARDROOM KPMG. besar & selesa.



Entance KPMG.

**p/s: sape yg teringin nk keje dan xmo kawin,korang digalakkan keje kat sini. g ofis subuh2 balik umah kol 2-3 pg. terbaekkk!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails