Monday, March 16, 2009

10 perkara pasal aku dan engkau

pagi2 lagi dah bangun,mengadap pc.. aha,actually arini aku ada presentation adv fm, sgt best kan? ucapkan goodluck kpd aku even bukan interview keje pon ;p
sekalung terima kasih aku ucapkan kepada hazu kerana mengTAG aku sekali lagi. memandangkan aku rasa aku free dan bersedia utk present arini(da siap pakai baju kurung ni ha) aku pon menjawab la TAG ko ni.. anyway,maceh sbb kata aku rajen! =P

#FIRST: Describe 10 things about the person who tag you (nak ke aku ckp/ tulis dengan jujur?)

1. xbrape kenal dengan lebeyh mendalam,xsempat,haha. tau2 die dah ada kt Jepun, blaja kat sana xsilap. maaf,ingatan agak tepu hari ini.

2. kenal melalui satu forum yang agak.. errr.. xpayah cite la hazu ek? rahsia kita berdua.. hehe..=P

3. setelah aku amati wajahmu, hazu mempunyai wajah bersegi dan bersimetri(wah,sangat hebat pulak metafora aku pagi2 ni)

4. dia pernah ckp nak awek bukan melayu, hot, dan ofcourse cantik. aii hazu, amik la awek jepun tu, konfom dpt anak genius & mix. hehe

5. xsukakan komitmen(aku rasa). dr ayat dia aku leh agak yg hazu ni suka memerhati org je, tapi kalo nak memberi komitmen, lambat lg. well, aku setuju, enjoy2 dulu.. flirt with anybody 1st dude..;P

6. xsilap nama penuh hazwan. tapi aku suka panggil dia hazu sbb nama tu cam sdap dan agak modern dan kejepunan skit memandangkan ko kan duduk kat Jepun skang.

7. mempunyai otak yg bergeliga. kenapa aku ckp cm2? sbb pandai ckp jepun, tgk cter jepun xde translation, tackle awek jepun(opss terlebey sudeyh! ;p)

8. kawan aku ckp muka hazu ni comel (haha jgn kembang aa) tapi bg aku muka ko npk cm tah aaa.. unique kot.. jarang tgk muka org bersegi cmtuh.. (alasan xleh diterima sungguh ;p)

9. naughty n nasty.. sbb pe? haha,kami berdua je yang tau. adakah anda masih notty lagi? ;P

10. suka taip lambat. sbb ape aku ckp cm2? setiap kali ym,aku je yg taip/reply laju, nak tunggu mamat ni? nak dekat 5 minit baru la die reply,sometimes i keep wondering what's he doin besides online.. ape eh? ;P

#SECOND : Describe 10 things about you ( xreti nk cter ni..)

1. nama penuh Sofahani. melalui nama ni,aku melalui banyak fasa. sekolah , matrikulasi dan Universiti. time sekolah org panggil aku sofa, masuk matrikulasi org panggil aku hani & effa (terasa bulu2 roma kaki meremang geli) dan masuk universiti org panggil aku bermacam2 nama - sofa, hani, effa dan yg terbaru honeylalala. ;p

2. kenapa kebanyakan network aku guna nick honeylalala? sume ni bermula dari nama aku yang asal nye letak honey,pas2 rasa cm xbest sbb ramai sgt org nama honey/hani ni.. nak letak nama penuh rasa cm tulis i.c la plak kan.. dan kebetulan trademark aku kalau online chatting akan ckp lalala~ , jadi aku decide letak lalala di belakang,so sng nak identify aku(maybe) dan nama tu seolah2 aku ni cm gila2 sket.. baru la best,hehe.

3. kalau baru dpt kawan/berkenalan. perkara yg selalu aku dengar mesti cmni " rasa cm penah nampak muka ko ni tp kat mana ye.. xpon muka ko ni cm kawan/sedara aku la.." aik? xunik npknya muka aku ni.. unik lagi muka hazu.. hehe

4. memiliki skuter kesayangan Yamaha Ego dan itu hadiah dari abah. even ada skuter lagi canggih dan menarik keluar di pasaran,xberniat nk tuka.. sayang sgt2 kat Ego dan terlalu byk sgt memory dengan moto ni.. tapi kalo beli keter, maybe intention nak tuka kete tu sgt tinggi ;P

5. duduk di Kuala Lumpur tapi xfamiliar dengan jalan2 kat KL ni. sampai kawan aku yg bukan KL ni yang tunjukkan jalan. mana xnya,aku ni penakut nak merempit ngan Ego kat KL ni.. bahaya.. dan aku xsuka ukur jalan.. so kalau sapa2 tanya direction di KL ni.. just forget it.. aku ni xingat jalan dan xreti menerangkan jalan..

6. pernah eksiden waktu awal2 memiliki Ego yang hampir meragut nyawa. eksiden dalam kawasan UM je tapi kepala sipi2 je nak kena divider jalan. kalo x, innalillah jawabnya.. since eksiden tu semakin berhati2,xnak bawak laju2 dah..;)

7. sangat2 meminati anime/ manga. dan paling gemar melukis manga. walaupun lukisan xcantik mana pon( org penah kata ) ,tapi aku pernah buat bisnes dengan melukis gambar,pas2 fotostat,jual kat kawan2,laku tuh. siap ade tempahan lagi. time tu sekolah lagi. sekarang bakat da tumpul sbb xde geng dan dah amik course accounting. xleh nak apply ;(

8. suka mendominasi. xsuka diubah menjadi diri org lain sbb aku adalah aku. sbb tu lovelife aku slalu fail kot, xtahan. hehe ;p

9. sangat2 memilih dalam mencari teman. kalau boleh nak jugak yg mix2 (cam hazu gak kan?;p) sbb mmg diakui,kalau dpt anak mix,anak pandai2 dan lawa.. tapi terima je kalau dah jodoh., yang penting hati kena baik, xberkira, beriman.. yang penting lepas dr borderline parents aku.. (sbb mak aku sgt2 laaa cerewet, even die suka kat bf anak dia pon,blom tentu esok die suka lagi.. so kena berusaha wat dia suka hari2..;P)

10. cepat bosan dengan sesuatu benda. lebih2 lagi kalo benda tu obsolete x dijaga.. nanti tuka kepada benda yang baru.. sbg cth, henpon aku.. suka sgt tukar2.. tukar2 housing jerk.. ;p

#THIRD: At the end you have to choose 10 people to be kirim berantaikan and list their name.

1. syimah
2. kudozu
3. hazzy
4. paan (kalau ko rajen ar)
5. ezah
6. lily sengalss
7. zaty
8. chu
9. fadhilah
10. kak eda

doakan aku dpt present dengan yakin dan bagus harini. yatta! =P

sekians.

2 comments:

Hazzy Ishak said...

nama ceq pun ada jugak....

THTOU said...

nape mesti nama aku diletakkan sedikit statement kurungan?? hahahahhaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails