Sunday, March 15, 2009

kedai topup penipu! =(

dalam perjalanan aku nak balik ke rumah, aku nak topup henpon aku. RM5 kat maxis dan RM5 lagi kat celcom. bapak aku pon parking la tepi jalan kat dpn kedai yang aku mmg biasa topup kat situ. dan sape2 yg pakai prepaid sedia maklum yang topup RM5 hanya bleyh ditopup melalui henpon,tiada token gores (dan menang).
aku biasa topup kat kedai apek seko nih,dan perbualan bermula begini;

aku : saya maw topup RM5 maxis sama RM5 celcom aaa..

apek sepet sengal :okeh, tulis sini..(sambil menebar 2 buah buku tulis sekolah yang siap digaris2,satu utk celcom,satu utk maxis)

aku: (menulis nombor telefon aku 017-xxx.. dan 019-xxx..)

apek sepet sengal : orait amoi(sambil berpura2 menekan henpon budget nak topupkan sekarang gax)

aku: jangan lupa aaa.. satu maxis sama celcom..(jari telunjuk aku menenyeh2 nombor yang aku baru tulis tadi)

apek sepet sengal : baik amoi ( sambung menekan pepunat henpon daun cokia nye)

aku pon berlalu pergi naik kete balik umah(sbb nk cpt). time tu dah kol 11.45 malam. 3 minit kemudian,celcom aku dah ditopup. maxis xlg. xpe2,maybe lambat lg kot. tapi xsilap kedai tu xde org lagi.so cepat dapat kot.

nak dekat stgh jam aku tunggu kat umah. xde lg. aih! xkan xtopup kot? agak2 ar wehh.. aku pon ajak la adik aku teman g kedai tu balik. sampai2 je kedai tu dah tutup! damn!! ((**&&^&^%%%$$^&^^%^&%&(carutan bahasa itali terkeluar)

adik aku pon ckp,dulu pon penah cmtu gak,die xleh recover balik topup tu sbb die tlmbt tanya pas 2-3 hari xdpt topup. aku? dahla esok ahad,kedai die KONFOM xbukak! arghhhhh aku kena tipu! dah la maxis aku dah lama expired! pantang tol ar org tipu2 aku neh!

disebabkan bapak aku malas nk dengar aku mengomel2,die pon janji nak ganti balik RM5 tuh,tapi aku maseyh xpuas ati! aku suoh bapak aku g kedai tu isnin ni,bia padan muka kena laser ngan mak aku!(mak aku pakar melaser org haha)

xpe2,minggu depan aku balik,aku nak g topup lagi kedai die,aku nak tunggu sampai die bjaya topupkan aku. dan aku akan publish muka dia dalam blog aku, nanti ko penipu! eeee geram!
RM5 mmg la sikit,cuba kalo 10 org sehari? sebulan? lu pikir ar sdiri!

p/s: lenkali,kalo nak topup,tunggu sampai topup masuk! kalo x,sng laaa kne 'kencing'!=(

lupa plak,seronok gila dpt tau MONKEYSTER UNITED kena belasah kaw2 dek liverpool 4-1.. hahahahahahha.. padan muka!! 4-1?? memalukan! what a shame on u monkeys2.. jgn marah MUians..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails