Sunday, June 28, 2009

dulu xsama dengan sekarang

dulu - dulu :

- bangun pagi lewat. sudah hampir pukul 7 barulah aku bangun. itupun lepas mak aku bising2 kat depan bilik aku.

- mak mesti masak. iyelah,aku kan praktikal,so mak aku la yang masak kat rumah. balik je rumah, mandi jap, selongkar periuk.. terus MAKAN!

- mak mesti ada kat ruang tamu, subuh2 lagi pasang kuliah subuh kat tv9. aku salam tangan mak aku, pergi kerja naik motor dengan abah aku.

- hari - hari mak mesty membebel. biasalah, nama pun mak.

SEKARANG :

- bangun awal. aku kena masukkan baju dalam washing machine, kemas rumah etc. kalau kerja mmg aku xmasak sbb balik pun lewat.

- sekarang, aku kena masak. kdg2 nenek antakan lauk kat rumah.

- sekarang mak dah xmembebel sbb mak dah xlarat. hurm X(

banyak sebenarnya, tapi aku dpt pikirkan yang ni jer.

kesimpulan: memang berbeza dulu dan sekarang. aku kena berdiri atas kaki sendiri sekarang. bukan nak kata aku xpernah wat kerja - kerja rumah, tapi kelainan itu sangat2 dirasai sekarang, aku yang kena ambil alih semua tugas mak aku sekarang. aku xberniat nak meraih simpati sesiapa, cuma nak harapkan semoga korang hargai lah mak korang sementara beliau sihat.

mak, semoga mak cepat sembuh ya!

='(

3 comments:

SaYa said...

salam..
saya juga turut doakan agar ibu awak kembali sihat...
amin..

untuk awak...
hadapi dengan tabah setiap ujianNYA..
kerana DIA hanya menguji hambaNYA yg mampu menghadapi ujian itu..

~

zaty said...

same with me darl..i have been taking my mom job since after form 5 and rite now actually..since my mom dh blik kje kat malaysia..so, we have 2 grin and bear with it je..dats wut we call life..well,it will b gud experience 4 u..

missy.hunny.lalala said...

zaty: ko xpe,mak ko sihat.. my mum ngah sakit.. so sad.. jauh pon xpe,asalkan my mum stiasa sihat.. =(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails