Friday, December 11, 2009

Critical Acclaim


salam semua!

kalau aku online awal pagi, website 1st yang aku akan buka ialah website newspaper terutamanya Kosmo!. tapi hari ni aku xbukak awal pagi sebab aku ada exam CompTIA,so aku baru bukak tadi. dan aku berminat nak kongsi dengan korang semua pasal isu2 ni.

saman bekas tunang RM1j.

*sila baca sambil mendengar a little piece of heaven by Avenged Sevenfold*

yang saman tu,pengarah urusan syarikat dan yang disaman pula pegawai bank.dan sudah tentulah pengarah urusan tu lelaki! dan paling menarik bila aku baca artikel ni,dia saman bekas tunang sebabnya bekas tunang dia memutuskan pertunangan dengan niat nak aibkan beliau.dan laki tu malu la nak jumpa sanak sedara dan rakan taulan.

dan paling2 menarik aku baca di hujung artikel tu,bekas tunang dia pernah desak laki tu ceraikan bini dia dan laki tu sanggup.

komen aku?

dah la meruntuhkan masjid orang lain,pas2 on the way nak bina masjid baru atas masjid yang dah runtuh tu,masjid tu siap sekerat dan terpaksa diruntukan balik.[eh korang paham x ape yang aku tulis ni?]

pengajarannya,jangan la jadi perampas hak orang.kelak satu hari nanti kita akan dapat balik balasan tu samada di dunia @ akhirat. dan,kepada lelaki,jangan bila dah hidup senang,lupakan yang selama ni menyokong kita.walaupun bini xla secantik 10tahun yang lalu,ingatlah jasa dan pengorbanan beliau sewaktu zaman2 susah dulu2.[ke memang dari dulu senang?ape2 ajela]


isu kedua pula~

Mas Kahwin Selangor RM300.


cuba lihat berapa banyak perbezaan antara Mas Kahwin Selangor dengan haku yang K.L ni jer? RM220 hokeyh! wahhhh..mesti anak dara Selangor hot-hot kan? janda dan anak dara Selangor pon sama harga Mas Kahwinnye tau. eh,lupa plak. xlama lagi aku pindah puchong. Maka dalam tempoh 4 tahun nanti,Mas Kahwin aku meningkat kepada RM300 jugak la kan?hehehehehe!!;p

kepada bakal suami yang mempunyai bakal isteri area Selangor tuh,kumpul duit siap2 utk Mas Kahwin yer,tu lom termasuk Wang Hantarannya lagi sih! hehehehe~


oh ya,lupa nak bagitau,aku baru je lepas paper CompTIA 220-601. alhamdulillah pass!

isnin ni,220-602 pula! dan soft skill.berusaha!!

oh ya,nanti aku update pasal hari terakhir kami bersama Mr Mark dan post-exam 220-601 beserta picnya sekali.pic ada kat Om dan Te ng la pulak~ doinks~!

3 comments:

Anonymous said...

suke negeri kelantan, terengganu, kedah dan perlis tidak menetapkan mas kahwin. sememangnya mengikut ajaran Islam. patut negeri lain mencontohi. sekian.

Syima said...

org selangor mmg hot hot! XP

Honey Lalala said...

ala kalo da jodoh tu,mas kawin bpe banyak pun xkisah.tu subjektif jer.jgn jdkan ukuran @xnak kawin sbb bnda tu jer.nanti sampai ke tua awk membujang ye dok?
syima: yup! LOL

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails