Tuesday, November 9, 2010

Ari pertama dan kedua: Ini kisahnya.

Sebenarnya aku dah kuyu-kuyu mata nak update,tapi xtau mane datang semangat nak mengupdate jugak. Layankan ajerkkk la~ 

Okeh, kelmarin aku dah mula melapor diri ke tempat kerja baru aku,dan macam biasa,kena induksi dulu. Alaa.. induksi normal ala-ala baca buku manual pastu terangkan. Xde la slide show gamaknye pon.

Kemudian, HR staff bawak kitorang pusing-pusing kat dalam HQ tu,and then tangkap gambo on the spot! Untuk apa? Untuk wat staff kad..nasib baik pakai santek arini.. pehhh..hehehee.. :p (Kad xdapat ditunjuk,takut disalah tafsir pule)

Dan satu perkara yang menarik kat tempat kerja aku ni, arrangement meja dan kerusi dia ala-ala japanese sikit.(Dah mmg kompeni Jepun kan? Apela aku ni). Konsep meja dia xde partition, yang uniknye head department xde bilik sendiri,just meja dia bertentang dengan kami. Paham dak ni? Alaaaa... kalo sape kaki tengok citer jepon,kalo scene kat bilik guru orang2 jepun tu lebih kurang camni la.. google kalo pandai cari,aku malas nk mencari.. hehe.. So,agak seronok la meja terbuka ni, dapat sembang2 sambil wat keje,disamping merapatkan silaturahim..ecewah!

Dan yang paling penting, manager aku ni so far ok la.. xnampak lak garang@menakutkan macam ex-colleague aku kate.. lagipun dia dah berumur sikit..aku tgk dia pon da macam ayah aku dah.. dan assistant manager aku ni Leng Loi siot.. comel sesangat.. sekali pandang macam artis jepon ade gak.. (aku masih straight ye)..

At the end of the 1st day,aku dapat staff kad tros! Memang efisien!! :D

Ok lah,dah macam diari lak aku tulis kali ni..mungkin sebab mata kuyu tapi paksa-paksa gak menulis.. nanti update lain ar.. ok.. daaaaa~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails