Wednesday, May 30, 2012

120 Minit Bersama Ustaz Don

Assalamualaikum semua!

Pada hari yang seronok dan menceriakan harini, seorang ustaz selebriti yang tidak asing lagi datang memberikan ceramah di tempat saya! Saya sangat gembira dan teruja kerana saya sememangnya mahu melihatnya secara dekat. Bukan dekat rapat-rapat ok, dekat depan mata =)

(Nota:Entry ini sedikit skema ok :D)


Sehari sebelum. Poster beliau sudah ditampal betul2 depan lif nak masuk ofis.

Berdasarkan poster,majlis bermula 11.30 tengahari. Aku saje datang awal 15 minit,sekali ade yang lagi awal dari aku daaaaa =,='' (betapa hebatnya fenomena ustaz bujang kita ni )




Ok,takpe janji boleh dengar dan dapat tempat duduk =)



 Ustaz Don dah mula membuka bicara.

Thanks akak Assistant Manager yang sudi mengorbankan hp beliau menjadi kamera tak rasmi bagi majlis hari ini =)

Tajuk ceramah beliau hari ini ialah Muslim's Idol. Beliau banyak menceritakan mengenai bagaimana hendak khusyuk dalam solat, cara-cara mudah/sempoi untuk berbuat baik untuk masuk Syurga dan macam-macam lagi. Pengisian yang berasas lagi bernas.=)

Antara beberapa informasi yang nak dikongsi mengenai ahli syurga pada zaman Rasulullah s.a.w & amalan terpuji orang alim pada zaman kita ialah:
  • Bersangka baik dengan semua orang
  • Sentiasa menjaga wudu' (tidak pernah memutuskan wuduk)
  •  Sentiasa membawa Al-Quran di mana saja (membacanya)
  • Membela nasib ibu tunggal & dll..
Usai ceramah. Semua menyerbu nak snap gambar + minta autograph. Ingat ladies je yang minat?

Tengok,pakcik  gentlemans pun tak terkecuali meminati Ustaz Don kita ni ok! :D

Menurut akak ofis yang terlibat dalam mendapatkan Ustaz Don ni, 2 bulan masa diambil untuk mengesahkan kehadiran beliau dalam Majlis Ilmu ni sebab Ustaz Don ni sentiasa sibuk lebih-lebih lagi sejak kemunculan beliau dalam 30 minit Ustaz Don kat TV Al Hijrah (promote jap) :p

Dan aku pun tak nak terlepas peluang bergambar dengan Ustaz Don,bukan senang dapat jumpa depan-depan kan? Siti Nurhaliza pon xpernah-pernah jumpa lepas snap pic bersama di Jusco suatu ketika dulu tau #tetiba. :p


Ni beramai-ramai punya sesi..

hehe.. Close up bagi tiga orang plaks..


Jap nak bagi korang jeles jap..

Ni bukan sebarang Notebook tau. Terima kasih LHDN sebab bagi buku free ni sebab....

 sebab saya dapat autograph Ustaz Don! Weeeeee~

Sila jeles sekarang :P

Harap-harap pasni ajak la Ustaz Kazim, Ustaz Zahazan xpun Ustaz Sharhan datang buat ceramah lagi kat sini dan perbanyakkan Majlis Ilmu2 camni, best! :)

P/s: Saya nakal orangnya tapi saya nak bakal suami ustaz.. Boleh tak? Berangan tol :P .. =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails