Thursday, August 15, 2013

15 hari lagi!

Pejam celik pejam celik, tinggal 15 hari jek lagi! Dan xlama lagi nak jadi binik orang. Waaaaaaaaaaaaaa rasa macam sekejapp je masa berlalu. Dulu aku ni anak gadis yang pagi2 mak yang kejut suh semayang subuh, kena lipat kain kat rumah, kena tolong masak, kena tolong buang sampah dan KENA lah!

Sekarang, aku bakal jadi ISTERI orang di mana semua yang aku buat masa zaman anak dara tu akan diapply bila dah upgrade status nih. Cuma tugas yang aku sandang ni naik pangkat macam mak aku. Aku kena
  • Kejut suami bangun semayang subuh
  • Lipat kain baju & basuh baju (Basuh baju pon mak aku yang tolong masukkan dalam mesin basuh ok)
  • Kena masak & sedia makanan untuk suami (Masak pun sampai ke hari ini mak yang masak)
  • Kena buang sampah ikot jadual (dulu jadual dengan adik kini dengan suami plak nanti)

Perasaan?? Nervous, sedih, gembira semua ada la!

  • Gembira sebab dapat berumahtangga dengan orang yang kita sayang.
  • Nervous nak pegang tanggungjawab baru, nak dapat ahli keluarga baru 
  • Risau bagaimana penerimaan bakal ahli keluarga baru nanti
  • Sedih sebab bukan anak mak & abah lagi dimana semua mak buat (mak masak je pun :P)
  • Lupa plak, Bengang sebab baju nikah xsiap lagi. Just imagine lagi 15 hari nak majlis baju Nikah xsiap-siap! Sedih weiii.. Baju dah lama hantar awal tahun kot, 7 bulan dah nape xsiap2?? Hmmmmmmmmmmm...
Nampak tu? Patutnya 15hb ni kena pickup baju nikah. Duk bertangguh dari berbulan-bulan. Tiap2 bulan follow up kot??

Memandangkan takut xmuat nanti baju sbb saiz fitting awal tahun so tkot nanti tersendat ke, kena la diet =(

Harap-harap dapat la pickup baju tu by TODAY! MESTI!!

1 comment:

khadijah said...

Awak. Tahiah in advance semoga bahagia sampai ke syurga♥ selamat hari raya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails