Friday, August 23, 2013

Kisah Baju Nikah Yang Boleh Tanda Noktah!

Assalamualaikum semua!  Dah makin hampir dengan tarikh keramat tu, makin berdebau debau rasanya. Dup dap tiap tiap hari, incik tunang apatah lagi kan :p

Ok, baju nikah akhirnya dapat jugak! Yeay! Tapi memang mencabar masa nak dapatkan ia. Entri sebelum ni kan aku ada mention nak ambil malam tu jugak kan? Dia tunda pula kata baju mak ku xsiap, so suruh ambil esok malam. So, aku pun akur la, sehari je leh tunggu. Then, esoknya pula dia mesej,suruh datang esok sbbnyer mak mentua dia sakit, so dia ada kt hospital. Aku macam.... *blur* jap. Nak marah takleh, sedara. So aku desak sampai lah hari seterusnya,awal pagi aku datang ambil baju tu. Alhamdulillah baju nikah aku muat & menepati citarasa. 


CUMA.....



Baju mak aku hancus. Lengan terbesar, terpanjang, gelebeh padahal mak dah bagi baju sample contoh sekali. Dan betul2 tak kena & xsama dengan mak aku nak. Nak alter? Bertambah banyak la masa nanti. Yang sedihnya, mak aku nangis sebab baju tu. Akhirnya mak aku terpaksa juga keluar belanja beli baju siap yang JAUH lebih cantik dari baju tempah. 


So, lepas ni serik dah nak tempah kat sedara tu.


Sudahnya, baju tempah tu aku cadang forward untuk tema raya tahun depan. Hantar je alter kat tailor lain,bayar lebih pun xpe. Janji tak cincai.


Nasib baik baju yang mak beli tu memang cantik. Silap2 tetamu tak boleh beza mana mak pengantin mana pengantin.

Abah? Mampu geleng kepala dengan kerenah isteri kesayangan dia tu. Hikhik. :P

1 comment:

Unknown said...

kesiannya.. tak patut tau sedara tu wat camtu.. tapi takpela.. nasib baik dapat juga baju ganti kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails