Wednesday, February 18, 2015

Memperkenalkan Ahli Baru.

Assalamualaikum!

Wah, memang lama xupdate belog ni sejak dah ada anak ni. Rasanya latest posting pun pasal pengalaman bersalin + pakej berpantang kan?

So, dengan ini, sementara tengah ada masa terluang ni, aku nak memperkenalkan ahli keluarga kecil ku yang baru...


jeng jeng jeng~~


ni masa dia kat NICU HTAR. Sedih tengok masa ni :'(

SAFIYAH SOFIA BINTI MOHAMAD SYAAQUAN

atau dikenali dengan hashtag #babySS



Budak kecik ni dah berumur 10 bulan 10 hari & adjusted umur 8 bulan 2 minggu 6 hari pada tarikh entry ini.

Perkembangan dia pada buat masa ini :-

  • Dah pandai duduk sendiri
  • Dah reti merengek & membebel
  • Dah suka memanjat
  • Gigi belum ada lagi (lega maakkk)
  • Suka main cak - cak 
  • Malas merangkak. Prefer meniarap dan menyelorrrr. Haha kemain laju kalau nak tuju pada 1 tempat

Alhamdulillah dengan ada nya si kecik ni bertambah meriah la keluarga kecik ni. Cuma bila ada anak kecil ni mesti ramai yang paham kan? Tak cukup tidur, terkejar sana sini & ambil cuti kecemasan kalau dia xsihat. Dulu boleh la uruskan rumah dengan teratur, ada masa untuk diri sendiri, masa nak memanjakan diri, sekarang ni masa memang banyakkkkk tertumpu kat dak cinonet ni. Ye lah, sepanjang hari aku keluar bekerja dimana dia dijaga oleh neneknya, & dah tentulah dia nak menempel bila kita ada kat rumah. Kena banyak saboooo & urut dada la ye hihi.

AHLI BARU?

So far, tiada perancangan untuk menambah dalam masa terdekat. Memandangkan aku pun melahirkan #babySS melalui kaedah belah perut a.k.a pembedahan, maka seeloknya biarlah luka dalaman sembuh dulu. Luka kat luar memang nampak kering, tapi luka kat dalam tu kita tak nampak kecuali ada mata istimewa la kan? 

Mungkin, 2 - 3 tahun barulah aku fikir nak menambah, seiring dengan keadaan ekonomi rumahtangga pada masa tu ye. Aku kalau boleh taknak la ikut trend, hashtag rindu preggy moment sebab kawan lain ada isi dalam perut. Sebab prinsip aku, kualiti bukan kuantiti. Memang anak tu pembawa rezeki, tapi kenalah seiring dengan usaha kita bagi menambah rezeki kat bayi dalam perut tuh. Jangan duk pandai cakap rezeki tapi kita tak usaha kan? Pendek kata, aku target adik #babySS lahir masa dah beli rumah. Bukan esok beli rumah lusa nak tambah adik ye? NO NO NO.. haha :P

Jadi, insya Allah Sofia akan ambil alih ruangan blog ni untuk kemaskini perkembangan dia dari semasa ke semasa. Ummi dan Abi boleh tepi sikit la pasni yek =P


p.s: Menu sofia harini, bubur beras perang+carrot+salmon. Harap dia suka!


kuat berebut makanan dengan abi dia. Sofia, no fast food okeh!

2 comments:

suhailah hamid said...

Comel sofia secantik namanya.

misz sheyla said...

ALAAAA Comelnyeeeeee..dah besar rupanya..cpt2 update..blh ambik ilmu skit2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails