Saturday, March 13, 2010

Jangan Pergi Dulu Wahai Sayangku, Aku Masih Memerlukanmu!

Salam semua!
nak menangis ley x? ke nak meraung? ='(
dengan ini,beta mengisytiharkan bahawa laptop beta sedang gering..
maka laptop beta kini telah dirawat di sebuah kedai komputer di Ampang Point..
mungkin ia sudah tahu bahawa masa untuk aku habis belajar tidak lama lagi..
tapi bukan sekarang ye sayang.. daku masih memerlukan kamu..
doakan semoga laptop beta sembuh!
jadi,buat masa sekarang xdapek la hupdate pape.. LAB? oh no.. malas nk terperok lama2,laptop gak terbaek! =')(still nak belagak even laptop sdiri da di ambang maut tu)
*padahal skang ni nga tekan2 papan kekunci LAB la ni,hadoiiii*=p
oh ya, simptom2 beliaw adalah:
Tatkala bermain farmville,xsempat nak harvest,skrin tiba2 blackout,dan menjadi biru..
kemudian skrin itu menunjukkan memory dump ape tah..
kemudia apabila direstart balik, skrin jadi gelap gulita,
maka aku pon dengan coolnya menekan2 banyak kali sambil menjampi serapah..
boleh pulak..dan file2 penting telah dibackup cepat2 di Local D..
pabila shut down dan on balik..
tros la koma sehingga harini..
sila sedekahkan yassin dan alfatihah kepada beliau..
hukhukhuk..='(
assignment OB siapa nak tolong watkan? sila jawabkan??=S
p/s: da usya da laptop TOSHIBA kaler maroon(haha curang2!!) :p
*cucuk2 bantal sambil dengar lagu MUSE*

Tuesday, March 9, 2010

Kopi Pastu Paste Xpe ke?

Salam semua!! :D

Rasanya macam dah lama x menaip2 kat laptop ACER Aspire 3640 yang usang ni(alamak tiba2 jd hang),silap, laptop ACER Aspire yang banyak berjasa nih :). Sebenarnya bukan menghilangkan diri ditelan malam mahupun siang, aku telah mem'puasa'kan jari jemari aku dari mengetuk2 papan kekunci(skema sikit) supaya memfokuskan dan mencipingkan anak mata aku khas untuk Presentation Islamic Finance dan Advance Ais, dan akhirnya aku berjaya!(baca dalam nada tercungap2) Berjaya dari buat kerja rajin xbertempat! :)


Tajuk hari ini memang tiba2 terlintas dari kepala minda aku, kalau ditukar kepada English Version adalah CopyCat. Ops,CoffeeCat. Lantak la labuuuu. Janji ada kaitan. :D







Pernah x bila anda melukis satu kartun yang sangat unik dan sudah di'copyright' dan esoknya kemudian lukisan anda tersebut diciplak oleh kawan anda/strangers?
Pernah x bila anda berjalan2 ke Shopping Mall dan berkenan kat baju yang super schomel malangnya esok kemudian rakan yang temani anda semalam sudah membeli baju tersebut?

Pernah x??

Ok,twist kepada belog pula.

Pernah x bila anda buat satu entry yang gila babeng diperah otak oleh anda kemudiannya entry kamu itu dicilok@dicedok oleh pemblogger tegar yang anda langsung xkenali??

Ok bab ni aku xkena. Sapa yang nak tiru entry aku ni? Geli je kot :D

Hal ini berlaku kepada seorang cik adik(nama dirahsiakan) dimana belog beliaw punya entry telah ditiru bulat2 dan dikopipes ke belog orang tersebut tanpa keizinan @ pendek kata copy pastuh paste kemudian publish!

Baiklah, anda mahu ditiru @ meniru? Itu hak anda. Cuma aku ada sedikit 5cent tips kalau nak elak dari benda-benda busuk ni terjadi;

*kalaw anda seorang yang famous @ erti kata lain sentiasa masuk majalah @ whatsoever, pastikan gambar anda telah di'watermark'kan atas nama belog anda. macam aku punya gambar. Pedulik la diorang yang cilok tu nak remove 'watermark' tu. Anda dah berusaha.
watermark kecik camni pon dah ok. Usaha beb!
(psssst; aku xfaymes pon,cuma nak perasan2 sikit jer ;P)

*BANYAKKAN entry mengenai adik beradik, habang hakak,hibu bapak, hanak pinak dan ternakan lembu dalam entry anda. X ubah macam diari @ album keluarga kan? Nak tiru? Ada ke kebetulan nama ahli keluarga kita sejebon dalam entry pengkopipes itu?

*NYATAKAN awal2 bahawa anda tidak kisah entry anda dicilok, namun tegaskan bahawa anda perlu diberi kredit*hasil karya kita mana boleh diambil sewenang2nya,ewah-ewah!*

*untuk menambahkan degree keMELUATan orang yang nak meniru belog anda tu, banyakkan ayat-ayat jiwang karat tahap besi berani, tepek2 gambar pujaan hati anda, kemudian selitkan sama aktiviti/kisah2 anda berdua. Siapa mahu copy silakan?

*kalaw anda bijak, sila configure belog anda supaya manusia2 yang hendak tekan right kelik itu gagal,lalu keluar popup "CANNOT COPY THIS". sila lawat belog Mazidul 999. Cuba tengok!

dan akhir kata..

Kalau xsuka meniru dan ditiru..
anda patut terima hakikat,pencuri siber sukar dinampaki,dan kadang2 mereka xkan me'reveal' identiti mereka,jadi kalau xmahu hak anda diceroboh;

*sila PRIVATEkan belog anda(kurang sikit publisiti) dan hanya orang tertentu akan dijemput membaca belog anda. Selamat bukan? Xreti? Godek2 la blogger.com ni.

*JANGAN SESEKALI bukak belog. Selamat, Jimat, Xsakit hati.Pastuh lagi syok kalo jadi follower. Pastuh kau nak kopipes,letak kat Microsoft Word,Print pas2 baca sorang2. Xde sape nak marah kau dah.

pi.estt: kalaw widget kat belog nak tiru melampau la nak marah. kao hengat widget tu berbayar? free sajork!*hentak2 kaki*

Malas dah nak bebel.Masing2 dah besar gedabak.
Esok SPM result kuar! All da best adek2(termasuk adekku) :D

Friday, March 5, 2010

sape berminat nak jadi cikgu sila hangkat tangan!


salam semua. baru je update status fesbuk nak jadi rajin. alih2 gatal g tekan new post kat belog. maka jadi la post ini. oh ya, post kali ini bukan post sampah ye. harap MAKYONG!

okeh kawan-kawan sekalian, sapa berminat nak jadi cikgu?(ceh,macam main polis sentri pulak). baru-baru ni ada pembukaan ambilan Julai - Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah a.k.a DPLI. dulu2 KPLI kan? skang DPLI dah. siapa2 yang berminat nak jadi tenaga pengajar, gemarkan budak-budak(bukan makan budak ye) dan bersifat penyayang (terutama pelajar2 yang suka calar kereta guru) anda sangat-sangat lah digalakkan apply!

malas nak banyak repek, ni syaratnya:

SYARAT AM UNIVERSITI
Permohonan terbuka kepada Warganegara Malaysia sahaja serta berumur tidak melebihi 35 tahun pada 28 Jun 2010 iaitu lahir pada atau selepas 28 Jun 1975.

Syarat Am
  1. Lulus Ijazah Sarjana Muda dengan Kepujian dari IPTA tempatan atau yang diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia dengan
    PNGK sekurang - sekurangnya 2.75;
    atau
  2. Kelayakan-kelayakan lain yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan Malaysia dan diluluskan oleh Senat universiti.
    dan
  3. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)/Setaraf dengan mendapat kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu/Bahasa Malaysia atau kepujian Bahasa Melayu/Bahasa Malaysia Kertas Julai;
    dan
  4. Lulus mata pelajaran Matematik/Matematik Tambahan di peringkat SPM atau Matematik kertas Julai;
    dan
  5. Lulus Ujian Malaysian Educators Selection Inventory (MEdSI)
  6. Lulus Temu duga dan diperaku oleh panel penemu duga.
dan ada lagi syarat2 lain yang penting. sila ke webiste ini.tekan ini.kelik je la wei! >.<

PERMOHONAN ONLINE dibuka mulai 1 MAC 2010 (ISNIN) jam 12.00 TENGAH HARI di Laman Web Kemasukan ke IPTA : http://upu.mohe.gov.my
PEMBELIAN NOMBOR UNIK ID MELALUI BANK SIMPANAN NASIONAL (BSN)
Bayaran boleh dibuat di Kaunter, Mesin ATM atau Perbankan SMS BSN dengan harga RM20.60 (termasuk RM0.60 bayaran perkhidmatan bank)
Melalui mesin ATM - Pilih URUSAN LAIN > NO. PIN > IPTA > DIPLOMA PENDIDIKAN
TEMPOH PERMOHONAN & PEMBELIAN NO. UNIK ID (PIN) : 1 - 16 MAC 2010

TARIKH TUTUP PERMOHONAN : 16 MAC 2010

pi.es: jangan salahkan tulisan ni. aku kopipes jer. memang besar sebab nak bagi korang baca jelas-jelas.

Ok, masih sempat ye rakan-rakan. berminat? apply cepat2! banyak tau benefit jadi cikgu! Budak sekolah cuti,kita pon cuti gak. LOLZ

apply WOAH xapply rugi WOAH.

pi.es lagi: kerja kerajaan siyes susah nak dapat. sila la grab peluang selagi masih ada. opsss,lupa nak announce, bulan March memang sibuk career talk sana ini. =D

Wednesday, March 3, 2010

eurgh! ana fening!

*_*
kenapa pening2 nih?

tajuk entry kalini pon dah nampak sangat kefeningan haku tau x!

T__T(nanges kejap)

minggu depan adalah minggu paling sibuk sedunia haku!

kenapa ya?

1. Presentation Islamic Finance
- setelah 2 minggu lecturerku ber-out station entah ke mana, akhirnya dia kembali meneruskan tugas beliau mengajar sekaligus turn aku sebagai group minggu pertama yang akan present! huh! xsuka shangaaait! dah la group hanya 2 orang. chessh xmencabar langsung!(padahal xsuka wat assignment banyak2)

response: UNLIKE

2. Presentation Advance Ais
- juga presentation tapi group aku ramai berbanding Islamic Finance yang hanya perlu berpasangan. group aku adela dalam 5 orang. yeay! bole la nk cilok2 sikit time bercakap. *grin*

response: sedikit LIKE dan UNLIKE

3. Submit assignment Organisational Behaviour Part 2
- Oh ya sebenarnya sudah siap tetapi minggu ni kena g Menara TM pulak daaaa. ada assignment menginterview pakcik2 di sana. pakcik CEO UDA bila nak bagi response? nak BONUS mark ni! ~

response : XDE perasaan

4. Submit assignment Lab Advance Ais
- Wahh ini sememangnya berita baik untuk aku. baru je nak gigih hari ni pergi lab dengan hangkut buku bagai, dapat pulak cahaya nur ILLAHI *padahal orang mesej je* menyatakan da dapat jawapan semua! yeay! xperlu susah2(padahal dah susah pon g lab penat2)

response : LIKE2 gitu.

maaf la entry sedikit keSAMPAHan sebab haku telah mengSHOWoffkan kebusy-an aku minggu ni. dah nama pun pelajar, kena la buat kerja sekolah(xnak panggil assignment :p)

baiklah Sofahani, sila SIAPkan senarai di ATAS! A.S.A.P!!

Monday, March 1, 2010

Pee Dee Deey

Salam semua!

Sebut pasal merancang, siapa-siapa kalau nak buat sesuatu xkiralah assignment, exam, dinner, semua kena mulakan dengan merancang dulu kan? kalau xmerancang, xmenjadi lah apa yang kita target nak buat. betol x? sila hangguk 90 darjah!

okeh, begitu juga dengan percutian ini, kalau xdirancang, serius xmenjadi, tapi, orang tua-tua kata, kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan. betol x? hangguk lagi sekali oyeah! :p

bertemakan Berpanas Terik di Bawah Mentari, tema ini dipilih kerana semua sedia maklum dengan pemanasan global yang semakin mega, nak nak pulak kat tepi pantai, memang sunburn la jawabnya!

Bertarikh 27&28 Februari 2009, sebanyak 10 buah kereta telah mengikuti konvoi ke Port Dickson. Tanpa membebel dengan lebih panjang, anda lihat je la gambar2 nye ye..

dengan hanya bermodalkan RM65, dan tido di Apartment Glory Beach Resort beserta BBQ,Sukaneka dll.. Worth it x?


hadiah sukaneka yang berjaya menggegarkan jiwa rakan2 yang laen.
.

menunggu ketibaan rakan2 yang lain..


bergambar itu wajib!

camerawoman berjaya.. Nurul 'Izzah..


sesampainya di Glory Beach Resort.. masing2 berpeluh xhengat..


makan tengahari dulu.. eh silap...posing dulu..
ha.. ni baru g makan..

FIRST SESSION.. SUKANEKA..

sessi petang.. Berpiknik di tepian pantai.. (sebenarnya tunggu Sukaneka bermula)



Raja Tepong dimenangi oleh Faiz..(che we pun kalah..)

gambar sukaneka yang lain sume xde sebab haku masuk join same =D
kan aku dh kata,aku masuk. habis tepung2 bertempek kat muka aku.=_=''

NEXT SESSION.. BARBEQUE..

Bab*-Q time!
Hencek Haizul dan Hencek Satu sangat rajin menjaga Barbeque.. ada can jadi calon menantu neh.. hehe.. :p

dah macam piknik di malam hari la pulak..

NEXT SESSION..EXPLODED QUESTION a.k.a SOALAN MAUT..

Exploded Question dimana mangsa2 yang disebut nama akan ditanya soalan maut pilihan sendiri.. aku juga tidak terkecuali.. heh!

ESOKnya..
bersiap siaga hendak pulang..!

Sebilangan pic2 yang telah haku edit..(rajen xkena time..dah la banyak assignment,hish!)

p/s: aku nak mintak ampun awal2 yer.. jgn marah ye rakan2.. sekadar usikan jer.. mwahahaha..:p
(klik gambar untuk membaca dialog dengan lebih jelas)


soriii gambar banyak sangat.. dah sume gila gambar nak wat cemane :D

one word: B.E.S.T!

commentator by participante:
Zety: Worth it!
Dayah: Best! =D
Izzah: Buat lagi!
Haizul: bg cadangan tempat lain pulak(nak soh wat lagi)
dan byk lagi.. penat nak taip! =D

Alhamdulillah, planning lama pun jadi akhirnya,semua selamat pergi&balik =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails