Showing posts with label boring. Show all posts
Showing posts with label boring. Show all posts

Thursday, July 9, 2015

Hobi Baru - Mengejus!

Assalamualaikum!

Dulu, hobi carry anak pakai carrier ergonomik. Sampai beli setiap jenis sebab nak merasa. Alhamdulillah dah jual balik sebab nak guna yang mana betul2 pakai je. (nanti akan kuupdate di entry lain)


Namun kini.. hobi baru. Yang mungkin tak bermusim. Sampai bila-bila kot?


Mengejus!




Jus Jambu Batu



Jus tembikai



Jus epal hijau + epal merah


Jus epal merah+pegaga+sawi

Jus ni bukan jus yang ditambah air ye, jus ni semua datang dari buah-buahan tu sendiri. Banyak kan dapat hasil? Kan best kalo kumpul stok susu banyak gilos macam ni.. :D


Friday, June 27, 2014

Yang mana terbaik? Spectra M1 atau Lacte Duet?

Assalamualaikum semua! Selingan kejap sebelum menyambung kisah bersalin haritu..

Since sekarang aku masih fully bf si kecil ni.. Aku tengah berfikir-fikir, pam mana yang terbaik?

Buat masa ni, pam pertama aku ialah Avent Natural Manual Pump


so far ok, cuma tangan aku ni lenguh & kejang urat nak menekan2.. biasalah nama pun manual kan, nak menekan tu kadang-kadang konsisten, kadang-kadang tak, dan memakan masa. Pam ni sesuai dipakai masa blackout, xpun bila bateri pam dah habis.. muahahahaha..

Harga aku beli RM160.00


Pam kedua aku pula ialah...


Pam ni pam single. Aku beli masa hari ke 3 berpantang, sebab tak larat mengepam guna tangan, time tu anak kat NICU, risau tak dapat bagi susu banyak-banyak. So ni kira pembelian terdesak di samping memang dah usya dah. Yang bestnya, dia boleh caj berkali-kali, macam handphone, boleh bawa ke mana. Cuma disebabkan dia single, maka aku mula la nak mencari double untuk cepat sikit buat stok since si kecil ni mula nak membesar...

Pam ni aku beli RM199.00


Kemudian.. pam double menjadi igauan..sebelum naik ofis ni, nak beli yang betul-betul berbaloi.. antara yang aku dah shortlisted kan ialah :-


Spectra M1


Lacte Duet

Aku prefer yang heavy duty & handy. Yang penting double pump la kan! Harga dedua lebih kurang jer. Spectra M1 banyak gak review setelah digugel, Lacte Duet baru jumpa satu je review , kedua-duanya ada positive feedback.

Jadi nak bersikap adil, aku nak review dari sesiapa yang pernah pakai Lacte ni. Komen sikit?


Pening.....~~

Friday, August 23, 2013

Kisah Baju Nikah Yang Boleh Tanda Noktah!

Assalamualaikum semua!  Dah makin hampir dengan tarikh keramat tu, makin berdebau debau rasanya. Dup dap tiap tiap hari, incik tunang apatah lagi kan :p

Ok, baju nikah akhirnya dapat jugak! Yeay! Tapi memang mencabar masa nak dapatkan ia. Entri sebelum ni kan aku ada mention nak ambil malam tu jugak kan? Dia tunda pula kata baju mak ku xsiap, so suruh ambil esok malam. So, aku pun akur la, sehari je leh tunggu. Then, esoknya pula dia mesej,suruh datang esok sbbnyer mak mentua dia sakit, so dia ada kt hospital. Aku macam.... *blur* jap. Nak marah takleh, sedara. So aku desak sampai lah hari seterusnya,awal pagi aku datang ambil baju tu. Alhamdulillah baju nikah aku muat & menepati citarasa. 


CUMA.....



Baju mak aku hancus. Lengan terbesar, terpanjang, gelebeh padahal mak dah bagi baju sample contoh sekali. Dan betul2 tak kena & xsama dengan mak aku nak. Nak alter? Bertambah banyak la masa nanti. Yang sedihnya, mak aku nangis sebab baju tu. Akhirnya mak aku terpaksa juga keluar belanja beli baju siap yang JAUH lebih cantik dari baju tempah. 


So, lepas ni serik dah nak tempah kat sedara tu.


Sudahnya, baju tempah tu aku cadang forward untuk tema raya tahun depan. Hantar je alter kat tailor lain,bayar lebih pun xpe. Janji tak cincai.


Nasib baik baju yang mak beli tu memang cantik. Silap2 tetamu tak boleh beza mana mak pengantin mana pengantin.

Abah? Mampu geleng kepala dengan kerenah isteri kesayangan dia tu. Hikhik. :P

Thursday, August 15, 2013

15 hari lagi!

Pejam celik pejam celik, tinggal 15 hari jek lagi! Dan xlama lagi nak jadi binik orang. Waaaaaaaaaaaaaa rasa macam sekejapp je masa berlalu. Dulu aku ni anak gadis yang pagi2 mak yang kejut suh semayang subuh, kena lipat kain kat rumah, kena tolong masak, kena tolong buang sampah dan KENA lah!

Sekarang, aku bakal jadi ISTERI orang di mana semua yang aku buat masa zaman anak dara tu akan diapply bila dah upgrade status nih. Cuma tugas yang aku sandang ni naik pangkat macam mak aku. Aku kena
  • Kejut suami bangun semayang subuh
  • Lipat kain baju & basuh baju (Basuh baju pon mak aku yang tolong masukkan dalam mesin basuh ok)
  • Kena masak & sedia makanan untuk suami (Masak pun sampai ke hari ini mak yang masak)
  • Kena buang sampah ikot jadual (dulu jadual dengan adik kini dengan suami plak nanti)

Perasaan?? Nervous, sedih, gembira semua ada la!

  • Gembira sebab dapat berumahtangga dengan orang yang kita sayang.
  • Nervous nak pegang tanggungjawab baru, nak dapat ahli keluarga baru 
  • Risau bagaimana penerimaan bakal ahli keluarga baru nanti
  • Sedih sebab bukan anak mak & abah lagi dimana semua mak buat (mak masak je pun :P)
  • Lupa plak, Bengang sebab baju nikah xsiap lagi. Just imagine lagi 15 hari nak majlis baju Nikah xsiap-siap! Sedih weiii.. Baju dah lama hantar awal tahun kot, 7 bulan dah nape xsiap2?? Hmmmmmmmmmmm...
Nampak tu? Patutnya 15hb ni kena pickup baju nikah. Duk bertangguh dari berbulan-bulan. Tiap2 bulan follow up kot??

Memandangkan takut xmuat nanti baju sbb saiz fitting awal tahun so tkot nanti tersendat ke, kena la diet =(

Harap-harap dapat la pickup baju tu by TODAY! MESTI!!

Monday, June 3, 2013

Dah Lama Tak Update!


Assalamualaikum Semua :D



Ya Allah, dah lama tak update blog rupanya, sampai encik tunang pon tegur, mana entri terbaru?


Hehe, Hani nak aktif berblogging balik ye, memang banyak perkara berlaku baru-baru ni, cuma tak sedia nak stori mory je :P

Waaaaaaaaaaaaaa... 88 Days to goooo a.k.a kurang dari 2 bulan.. 

*Pengsan*


Tuesday, February 26, 2013

Trend Pakai Kanta Lekap di Majlis Bahagia ?

Assalamualaikum semua!

Wahhhh tajuk dah macam iklan je kan nengoknyer?

Actually, daku nak membincangkan mengenai trend majlis nikah/kahwin sekarang,dimana pengantin perempuan mesti pakai contact lens a.k.a kanta lekap. Pernah korang nampak lelaki pakai kanta lekap masa wedding diorang?
So far tak pernah la.. Pernah pun bekas pensyarah kat fakulti dulu tu.. Tu pon macam pelik nape mata dia kaler biru-biru. Tapi tetap pelik sebab dia lelaki! Ah.. gedik lak nak pelik-pelik,seksis lak daku! :P

Ok, jom usha dulu retis-retis yang menggunakan lens masa majlis bahagia diorang.

Maizawati

Ayu Raudhah


Elyana

Ex Jimmy Shanley.. ahaks!
Orang biasa bukan takmo letak.. nanti ada yang terasa. So better letak public figure, sebab dah memang public! Kehkeh..

Apa pentingnya berkanta lekap di majlis bahagia?

  1. Nak nampak cantik..Opkos la kan!
  2. Makan dalam gambar .. (Bukan makan gambar bebetul tuh!)
  3. Sekali seumur hidup di majlis bahagia.
Point no.3 tu yang tak tahan kan? Mostly kawan-kawan akan cakap, ala ko kan tak pernah pakai contact lens, masa kahwin pakai la baru nampak lain, cantik bla,bla,bla..

Tapi bagi yang biasa pakai & pernah pakai, itu hak mereka nak pakai ke tidak. Isunya ialah bagi daku yang pertama kali & seumur hidup tak pernah berkanta lekap (Alhamdulillah di usia muda begini penglihatanku masih jelas & nyata), tup tup dah jadi trend "WAJIB PAKAI SUPAYA NAMPAK CANTIK MASA KAHWIN".


Pendapat peribadi aku, memang aku tak pakai. Senang kata tak berani la nak pakai. Hatta untuk nampak cantik, makan gambar sekalipun. Maaf taknak pakai. Sebabnya?

  1. Tak berani. Baru je tahun lepas jiran buta mata sebelah sementara sebab pakai kanta lekap. Alhamdulillah dah boleh melihat sikit-sikit,itupun kena pakai kaca mata, tak boleh terdedah dengan cahaya matahari. Kan Allah dah tarik nikmat yang sedikit tu?
  2. Nak nampak asli. Maaf ye pada korang yang pakai,jangan terasa tau. Cuma aku prefer diri ni nampak original & bukan diri orang lain masa hari bahagia. Kadang-kadang manusia ni terlalu obses dengan kecantikan sampai mereka tak sedar mereka ni dieksploitasi oleh pihak luar untuk kepentingan diorang.(masa bertunang pun macam terperanjat sebab 1st time dimekap tebal2,next time nak nipis je huhu)

Aku lebih prefer kawan-kawan nampak dari jauh cakap "Ko nampak cantik," berbanding "Ko nampak lain," atau "Macam bukan muka ko,"

Sedih sebab bila difikirkan,betapa rendahnya self esteem diriku. Kena ada keyakinan okeh! :D


Eh, ni opinion personal ye, kalau orang lain,kita xnak komen lebih. Papepun kawan-kawan yang terasa kita minta maaf awal2 tau =)

Harap-harap mak andam tak desak pakai lens. Cukur kening pun taknak. Biarla muka selebet ni je yang korang kenal masa mula-mula jumpa dulu-dulu. 

p/s: jangan lupa kawan-kawan tlg LIKE pic kami ni ye. Disini. Kita join contest lagikkk :D

Okbye!:P

Wednesday, February 13, 2013

Wordless Wednesday


#corsaj #wedding #DIY

Projek tergendala jap. Moga penguploadan pic ni memberi semangat sambung balik.

Eh? Kata wordless Wednesday? Wordless la sangatt! :P

Wednesday, February 6, 2013

Berjumpa Idola di Pameran Pengantin!

Assalamualaikum semua!

Kalau melihatkan pada entri lepas,daku ada membuat pengumuman atau reminder mengenai Pameran Pengantin Malaysia by Urban Vibe Event bukan?

Ya,dan pada hari Ahad yang lalu,hadirlah daku bersama incek tunang di sana. Hajatnya mahu mengusya-usya pelamin / busana di sana. Dan oh yaaa! Sebelum tu daku menang kuiz anjuran Pameran Pengantin Malaysia, so alang-alang datang terus redeem hadiah di sana. 

Pada sesiapa followers blog Pameran Pengantin Malaysia by Urban Vibe Event ni mesti kenal & familiar dengan cik cekodok kan? Dia ni lah yang menganjurkan kuiz tersebut,dan ohhhh,kami bertemu di sana!

Hai cik cekodok!

Gambar diceduk dari blog PPM. Saja je dia hide kan muka dia. Ngehhh
Terima kasih ye PPM! Masuk kalini dah 2 kali daku mengejoin kuiz/contest anjuran mereka. Alhamdulillah sampai kenal staff2 PPM ni. "Eh,ni Honeylalala eh? Terasa famous jap plak,nyohoho" :P

So far pameran kalini, jauh berbeza dengan MEFA. Kalo MEFA pada tahun lepas berkonsepkan fesyen di bahagian entrance,lain pula kalini oleh PPM.


Terasa suasana romantissss menyelubungi perjalanan kami ke Pintu Masuk pameran! Auuuwww ~


eh,eh! Ada photobooth la! Props pun ada la! 




Ye cik abam,kita tawu ok kita tawu :P



.... so, will you? :p

Puas bercamwhore di situ, maka masuklah kami ke dalam pameran.. dan sekali lagi kami kagum bangat!


Ternganga jap sambil meleleh air liur kami melihat kecantikan pelamin ni. Tapi,siap sedia la ye duit poket anda sebanyak RM13,000.00 kalau nak menempah pelamin secantik ini! Pelamin ni jauh lebih cantik dari pelamin Liyana Jasmay #tetiba

Pelamin by Mahligai Creative

Encik Tunang siap kata,cantik lagi pelamin ni dari pelamin masa MEFA dulu. 

Yelah yang,kalo pelamin cantik gini masa MEFA, kita nak pijak pentas tu pon dah takut-takut,cantik sangat kot! *berpeluh*

Berjalan-jalan dan malangnya semua pakej tak berkenan di hati. Baju cantik,harga mahal sampai terbeliak biji mata. Kadang-kadang setakat basic ada baju,pelamin,pintu gerbang dah cecah RM2,500. Berbaloi ke tu? Pakai tak sampai 24 jam kot?? So kepada mak andam @ butik2 pengantin sekalian, bagilah harga reasonable sikit! Please take note wokay? Baju cantik tapi dah berpuloh orang pakai takkan la nak caj memahal. Be considerate yerrrrr.. Daku nak beli jubah mak punya marah kata tak vogue,layankan je la.. tapi cari yang ekonomikal sikit la..hikhik! :p

Sedang melangut jalan-jalan dalam dewan SACC Mall tu, tiba-tiba encik tunang kata. 

"Eh,ni macam suami Gorjes tu kan?"

Aku punya laaaa pening duk fikir sapa la Gorjes tu,sekali laaaaaa. Kak Neena blogger I'm Yours punya husband rupanyaaaaaa. 

Masa tu macam nak melompat lompats juga la sebab aku memang pembaca tegar blog beliau tu. Tiba-tiba pula Kak Neena pun memunculkan diri menuju ke booth beliau,lagi laaaaa..

Oh ya,suami beliau buka booth juga, OneChannel Photography

Memula memalu kucen gak la nak menego kak Gorjes ni (see dah terguna gelaran encik tunang kasi),last-last dah didesak oleh Incik Tunang,maka daku memberanikan diri la menegur Puan Gorjes ni!


"Hah! kak! akak ni akak Neena kan? Baik mengaku! - Hahaha muka nak garang habis la kekunun :p 


Waaaaa,kami serupa tang hidung. Cuma kak Neena ni Kajol, daku lak Kojol! :p

Oh ya,daku baru start baca blog kak Neena ni dalam minggu tu juga, tup tup jumpa depan-depan,siapa tak teruja kan? 

Suka baca blog dia especially pasal trip/holiday beliau bersama Encik Teman. Nak-nak beliau dah pergi Bali 4 kali. Memang pulun la daku baca kan?? :D
Memang adore sungguh dengan Kak Neena ni sebab dia suka travelling,sama lah kita! :D

Jumpa dengan Kak Neena ni,memang petah bercakap,non stop! Boleh dikatakan dirinya & blog memang sama! Ada sesetengah orang dalam blog je bukan main menaip, tapi bila jumpa depan-depan tersipu-sipu malu jek. Meeeeeoww! :p

Papepon,Kak Neena, awak memang beautiful in person & memang peramah! Me likey! :D

Ok la kekawans,cukup la sampai disini ye, mengantuk jek rasa, jom tido ok,zzzzzzzzz~ 

okbyeassalamualaikum! =)

Thursday, January 3, 2013

Dah Setahun Rupanya Ku Disini!

Assalamualaikum korang! 

Harini merupakan ulang tahun yang pertama diriku sebagai kakitangan di syarikat terkini. Wah,macam pantas je masa berlalu kan? Macam baru je masuk ofis ni, baru je kenal semua kakitangan.

Happy Annivessary! *tepuk tangan sorang-sorang* =p

Tepat 3 Januari 2011 di mana aku melangkah sebagai kakitangan baru, berkenalan dengan staff-staff di sini, dan terima kasih banyak-banyak yang tak terhingga kepada boss ku, Encik Tuan Haji Sazali merangkap mantan Penolong Pengurus Besar Unit Audit Dalam yang terdahulu kerana membawa daku ke sini. 

Dan 31 haribulan tahun lepas, pada hari Isnin lalu merupakan hari terakhir beliau. Dan sebelum tu kami ada buat makan-makan pada 14 Disember 2012,alang-alang menyambut harijadi kakitangan Jabatan Audit pada Sep-Dis 2012.

Cekidaud!

kek ni dipilih oleh Kak Ned & me. Sedap! Nama kek ni Hazel Cheese. Nyummeh!


 Kenangan bergambar bersama buat kali terakhir.

 meeting terakhir bersama beliau. Masa ni nampak Tn Hj macam sebak & nak nangis. Suasana muram seketika.

tekun mendengar perutusan terakhir bos. *konon*

pose tetap pose ok!

pose menarik masa nak memotong kek. 

Kemudian... ape lagi? Makan laaaaaaaaa. Ngap!







Inilah kenangan yang sempat dicapture. Dan sekarang bilik besar tu dah kosong. Dan sunyi. 


Tuan Hj, Terima kasih kerana :-
  • Memberi peluang untuk berada di sini
  • Memberi sokongan dalam meneruskan minatku dalam audit
  • Memberi teguran atas kelalaianku selama berkhidmat di sini
  • Memberi galakan & sokongan untuk maju lebih jauh dalam bidang ini juga

*Lagu Teman Pengganti ON tetbe* 

Apa-apapun,jasamu tetap dikenang. Setahun bersama tetapi banyak jasamu pada seluruh warga Unit Audit Dalaman. Semoga Tn Hj sentiasa sukses ya. 

Masih segar di ingatan Trip ke Jerejak. Best memang best. :) Tapi apa nak buat, yang pergi tetap pergi. Kami disini meneruskan legasi di sini. Insya Allah =)

Wednesday, January 2, 2013

2013 : Azam & Wishlist!




Semua orang bila masuk je tahun baru,mesti ada azam baru kan?

Aku? 

Semestinya ada.. Nak brought forward azam tahun lepas ke tahun 2013 plak. LOL

Azam ku pada tahun ini ialah... Jeng jeng jeng

*drumroll*

ka-ching! 

Eh jap,jap! Sebelum nak berazam bagai pada tahun 2013, harussslah menyemak kembali azam tahun lepas,2012 :D


1. Menaiki kemudahan awam ke tempat kerja 
    Yang ni ada la buat,tapi kadang-kadang dan jarang-jarang sebab selalu   
    bangun lewat pagi-pagi nak pergi kerja :p FAIL

2. Makan dalam kadar sedikit
    Haha,rasa nak guling guling sampai tergolek bila baca. Hangat-hangat tahi 
    telinga je azam ni. Before majlis e-day kemain jaga makan. Dah habis e-
    day,makan macam tak pernah makan! FAIL

3. Berbasikal selama sejam setiap petang (Jika balik awal)
    Ha,nasib baik ada pengecualian,jika balik awal. Sebabnya tak pernah balik 
    awal pon! Ade je keje kat opis ni. Miahahaha. NEXT!

4. Banyakkan aktiviti bersenam/riadah
    Yang ni pon sama. Semangat je di awal perkenalan dengan encik Tunang. 
    Sekarang?? Keje mengumpul lemak bersama-sama..dia pon da gemok! 
    Seluar dah sendat. kakakakaa =p


--------------------------------------------------------------------------------

Kesimpulannya azam 2012 FAIL TAHAP GABAN! Meraban je kejenya dalam blog tapi habuk xbuat =p so,kalini kena fokus ok,fokus! Sebabnya kalo xkurus-kurus dalam tempoh ditetapkan,mau meletup wedding dress nanti (masalahnye dah beli ke wedding dress? ahaks :P)

Berikut adalah senarai azam-azam baruku pada tahun 2013. Harap-harap tercapai. Amin!!
  1. Mengumpul duit sebanyak-banyaknya untuk membeli aset sendiri - Oh ini kena kompeten sebab kalo tak kumpul duit alamat berumah sewa la sampai beranak empat. ahaks :p
  2. Menguruskan badan ke berat 45kg (ni da berapa kali punya azam la masih tak kurus-kurus) -_-'' - rasa nak lempang diri sendiri jekk dengan azam tahunan ni. Tapi camner laaa nak kurus,asal nampak makanan je jadi tak tentu arah. wakakaka :P
  3. Melatih diri lebih banyak bersabar dan senang mengucapkan perkataan maaf -lebih-lebih lagi bila bersama encik Tunang. kesian dia asyik jadi bahan kena marah. Sorry ye awak,kita cuba jadi baik sket ye. Sikit je :p
  4. Meningkatkan skill masakan ke tahap serba boleh, bukannya serbaguna :p - Yang ni wajib! Sebab dah nak jadi bini orang takkan masak air je gheti? Mau kena sekeh lelaju dek mak mertua nanti ahaks!
  5. Rajin dalam setiap apa yang dihajati - Ni meliputi apa yang diazamkan la. Kena rajin dan fokus!
  6. Memastikan majlis yang bakal berlangsung adalah sharia-compliance dan berjalan lancar - Sharia-compliance tu penting sebab nak perkahwinan yang dibina ni diberkati dan dirahmati aaaaaminnnn~
  7. Tidak berasa bosan dengan incik bakal suami *wink* - Yang ni kena istiqamah jugak. Kena saling tegur menegur,saling wat kejutan alololo sweetnye rasa nak muntah! :p
  8. Sentiasa sistematik dalam apa jua perancangan supaya tidak tersasar! - Oh ya Microsoft Office boleh digunakan untuk jadi medium pelan ni ;D
  9. Kerjaya/karier yang mantap! - Ohhh,doakan la daku dapat kerja yang lebih baik,xpun naik pangkat/gred disamping dikurniakan bos baru yang baik lagi memahami aminnnn.

Tu je kot?? Banyak-banyak nanti kena brought forward ke tahun 2014 plak! :p

Wishlist 2013 pulak? :D

  1. Sebuah kereta idaman - Xkisah la kereta apa janji mampu milik Heeee :p
  2. Handbag idaman - Paling suka Braun Buffel, tapi kalo mampu milik Carlo Rino takpun Bonia pun takpe. Asalkan bukan downtown mali =p
  3. Kamera DSLR idaman - Padan la dengan hobiku GIGAM =p
  4. Laptop idaman (Kalau xdapat Apple Sony VAIO pun boleh) :p
  5. Jersi Liverpool (sorry ye Arsenal,saya kena taat dengan bakal suami saya dah )
  6. Blogshop idaman (oh yang ni kena ambil masa lama,nak jual apa? Tengah pikir-pikir)
  7. Gadget idaman (Note,digital organiser pun boleh laaaa. Baru la up-to-date!)
  8. Bakal Suami idaman (yang ni da jumpa,alhamdulillah harapkan sentiasa berkekalan bukan mula naik muak pula kalo dah 5 tahun bersama ok :p)
Semua ni kena seimbang dan counterback dengan azam no.1 tuh. Akan dihupdate dari semasa ke semasa :p


Okbye korang! :D

Monday, December 31, 2012

Alhamdulillah.. Rezeki Lagi =)


Berakhir sudah contest PIPE Edisi ke 2 pada semalam dan guess what?

Aku menang tempat KeTIGA! Alhamdulillah.. At least Top 3 =)


Kami bergambar mengikut turutan nombor pemenang.. Semua peserta sporting bangat! Siap leh lepak2,snap pic sesama sebab 3 bulan contest berlangsung kan?

Sekalung tahniah kepada Juara! Hadiah mantap wooo.. Cuma pikir katering je... Yang lain dah setel.


Kami? Banyak lagi kena pikir ni.. =D Xpe,sementara ada lagi masa, masuk je mana yang sempat ;)

Next entry nak komen sikit pasal PIPE.. Sekarang tengah mode sibuk memikir idea =D

Thursday, December 27, 2012

Fffuhhhh... Lega Den!

Alhamdulillah.. Akhirnya tamat sudah segala-galanya yang dimulakan pada hujung Oktober & tamat pada (semalam) 26 Dis 2012. Oh, sungguh mencabar oke! :D

muka lega tahap selenge

--------------------------------------------------------


Jadi kawan-kawan, jom jumpa saya di SACC Mall, Shah Alam pada Sabtu & Ahad ni.

Kenapa ya?? Ada apa kat sana??



Ye,ada Malaysia Wedding Festival, Pameran Pengantin terbesar pada hujung tahun 2012,kira closing year of 2012 juga la. Banyak penganjur & vendor yang datang.


Antaranya:-

Photographer & Videographer yang ada di sana;



Wedding Planner & Busana Pengantin + Pelamin;



Berbagai-bagai jenis vendor katering yang anda boleh temui ;


Tak lupa juga buah tangan/doorgift vendor;





Sebelum nak menjemput tu,kena bagi kad jemputan yang comel-comel ;



Teramat lah ramai vendor di sana ok, jadi mohla beramai2 ke sana! Pilih jangan tak pilih!


Antara tips-tips berguna untuk bakal-bakal pengantin yang nak bernikah pada tahun 2013 ni ialah :-

  • Cepat2 lock date untuk katering. Kalau boleh,lepas bertunang terus cari katering. Seawal 8-10 bulan. Mcm aku,aku book setahun awal. Tapi ni kes nak grab harga 2012 punya pasal :P
  • Cepat2 book photographer. Paling terbaik jika photographer/videographer tu besfren korang. Boleh kawtim harga :D

Setakat tu je kot yang boleh disuggest sebab hal2 yang lain ceq xsetelkan lagi :P



Jom tengok sat video ku yang agak amatur ni,jangan gelak ok! Ni task ke 11 :D



Video sungguh selekeh,biasala bila orang akaun membuat perkara-perkara IT. Fail habis.. ahaks! Sila abaikan adikku yang serabai tu ye? :P

Jumpa di sanaaaaa! 

maklumat lanjut,like fanpage MEFA ok :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails