Tuesday, January 17, 2012

Misi Dalam Mencapai Azam 2012

Disebabkan azam 2012 aku kalini nak kurus (actually dah berapa tahun dah still azam sama kurusnya idok) aku dah nekad, dan kalini i am effing serious!

Antara usaha yang baru aku implement ialah:

1. Menaiki kemudahan awam ke tempat kerja ( effective by 16 January) 
- selang hari naik motor + naik public transport. Cuma yang tak tahannya terpaksa bersempit naik monorel macam ikan sardin cap King Cup dalam tin)

google

2. Makan dalam kadar sedikit ( ha yang ni masih dalam proses, tapi aku dah kurangkan makan lewat malam =))

3. Berbasikal selama sejam setiap petang ( Jika balik awal ) 
-ini berkesan bagi menghilangkan selulit bersepah2 kat badan haku ni,huhu.


4. Banyakkan aktiviti bersenam/riadah
- antara yang dah dijayakan ialah Roller Blade-ing, Skytrex-ing, ATV-ing, ape lagi ek? Bestnya ada partner in crime wat aktiviti lasak! =p
tips: ada partner sekepala ni memang seronok kalo nak ajak ke mana-mana. serius best! =)

.. dan aku baru je dapat tahu yang building office aku ni ada gym, ok fine semua kompeni ada gym kot, eishhhh kecoh je aku ni kan kan, tapi yang xmenahannya, siap ada karaoke lagi!! Maka dengan ini aku mengisytiharkan aku akan menjimatkan belanja berlibur bulanan dengan menggunakan fasiliti office ku ke tahap yang semaksimum yang mungkin! Miahahaha.. =p

Eh tak tak, aku kena pergi Gym ok, eksesais sampai berpeluh. Chayok Hani! Kurang dari 2 tahun lagi ni! huhuhu~

p.s: Nampaknya kakitangan baru pon xterlepas dari program Team Building 3 hari 2 malam,katanya di 'Bali'. Redha~ =_=''

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails