Tuesday, April 13, 2010

apekah nilai duit bagi manusia sebegini?

A: Mak, saya nak kahwin dengan gf saya,voley x?
B: ko ada duit x? kalo xde duit jangan nak verangan!
A: =_=''

Z: Mat, artis ni cun giler ar. kan best kalo aku dapat jadi pakwe die ke, hubby die ke bla bla bla..
Q: Ko da buang tebiat ke? Kalo ko Dato' ke,berpangkat baru ko boleh berangan! Tula kecik2 mak ko suoh belajo xmoh,membuang beras je!
Z: (tapak kasut sudah hinggap di pipi Q)

R: Beb, laptop VAIO special edition ni cam kool je kan? Macam nak rembat satu!
S: Silakan rembat kalo ko pun ade duit yang kool dalam poket ko tu! Baru darjah 1 nak verangan!

Haha. maafkan daku kerana dialog ini penuh dengan kejengkelan jika korang semua membacanya. Tapi,percaya tak cakap aku kalau kita nak buat apa,sume kena duit?(halah aku takpayah cakap pon memang korang setuju,ha, tu siap hangguk2 jepun lagi tuh!)
Nak kahwin pun kena duit, zaman dolu-dolu xpayah kenduri kendara besar2, JALANnnnn...



wei siapa yang edit ni,sila mengaku! *aku jumpa kat google da..*

Tapi pabila duit pon dah takda nilai bagi seseorang, sampaikan kita nak sesuatu yang sangat BESAR pun DUIT dikeluarkan dengan tanpa berfikir pro dan cons nya, camne???

---------------------------------------------------

bagaimana dengan manusia yang sanggup dan sangap menggunakan duit demi kepentingan diri sendiri?




wah,aku malu sebagai seorang perempuan! ko nak gi beli sendiri la wei! dah jadi hubby baru la bole nak demand2! ~_~


Dan manusia yang langsung xrasa duit tu sangat berharga, senang sahaja nak lempar ke muka-muka sesiapa. Wah,ibarat satu shopping mall ni engko yang punya!





rasa nak je jadi BFF ngan budak perempuan ni voley? =D

kredit(bukan topup kredit ye) kepada: nik hafizal dan youtube

pi.es: giat mengumpul dan memikir budget untuk baju konvo. Cett! exam xhabis lagi,verangan nk konvo! :p

Sunday, April 11, 2010

air liur meleleh leleh tengok kehenseman hencek drakula!


mungkin ianya terlalu awal,tapi rasa cam da xlih nak tahan nafsu yang membuak-buak ni nak tengok Robby Pattinson dalam cerita ini;



dan sememangnya aku TAK baca novel twilight ni, bukan apa,tengah mabuk novel Ramlee Awang Murshid; Cinta Sufi, nanti2 aku rajin aku akan baca novel dalam versi bahasa melayu; Senja(wah tajuk sangat kelakar bila ditranslate ok!)

menurut website rasmi Twilight Eclipse ni, Bella terpaksa pilih antara 2 jejaka; Jacob atau Edward. dan Victoria telah kembali untuk memburu si Bella ni.
Jap, Bella jadi vampire tak dalam Eclipse ni?

wah xsabar nak tunggu bulan June ni okay!
=D

nah trailer rasmi tok twlight eclipse ni, take a peek jap!



Friday, April 9, 2010

My last day holding status as a student





Today will be my last replacement lecture for Islamic Finance. Dont know why, but I feel so sad to leave this style as a student. Hanging out with friends, no deadline to submit(except assignments), everyone have their time to shopping anytime, kara-Oking with buddies, relaxing at hostel while surf net, evening sleep(yeah thats student life habit), gossipping at lecture hall, chit-chatting with friends, having some vacation and publish it in the net(tell that ya goin' holiday) and all the sweetest memory that we have done for this 4 years together!

..yeah, no lecturer will giving me hardest assignment to be submit,
..no lecturer will give hint what going into the final exam paper after this,
..yeah, i will not stay in residential college anymore! waaaaa~



and NOW,

i have to face the fact that i have to enter into working life, reality life that life is not easy like student life. The reality is, working life is simply different than student life; and the saddest part is;

NO SCHOLARSHIP MONEY to SPEND ANYMORE!

have to earn money yourself. Blergh!

Face the fact Sofahani! =( (how i wish time going slowly)

don't ever give me an idea to extend the semester okay! I wanna grad! >:/

GOODBYE UM! ='(

Thursday, April 8, 2010

Mari Review: Perihal Drift di KL





Salam semua (:

Cerita dah nak basi,baru nak pergi tengok,heh c(:

Tapi xpe,nak kasi review ini muvie jugak. Baru je lepas melayan wayang ni kat Pavilion. Honestly,kerusi GSC di Pavilion lebih empuk dan sedap dihenyak berbanding kerusi GSC kat One Utama yang keras kematu tuh. Eh,ni nak cerita pasal kerusi ke pasal movie ni? heh.

Xberniat mahu 'poyo',tapi aku bukan peminat setia filem tempatan lebih2 lagi filem yang bertujuan nak kaut keuntungan dengan mempamerkan kebodohan orang lain. Ala pengarah yang suka buat cerita yang mengarut tuh,korang mesti kenal kan? Xnak sebut,nanti kena saman :p

Tiba2 terasa nak melayan movie camni sebab ;
1. Aku xpernah tengok Evolusi KL Drift 1
2. First time nak tengok filem arahan anak Yusof Haslam

Kesimpulannya;
1. Kemana tumpahnya kuah kalo x ke nasi kan? Style pengarahan Shamsul sememangnya terikut2 gaya bapanya, lebih-lebih lagi tang dialog,nampak skema je tengok.Cuba tengok Adnan Sempit,memang berbeza!
2. Babak percintaan Scha dan Shamsul menjadi bahan gelak penonton kat dalam wayang tuh. Wah, dah penat2 kena kejar dek samseng,pas2 maki hamun Scha sedas dua,leh berjiwang. Kalo haku la kan,dah kena cop 'kawan sial' dek hero mampuih xlayan dah.



3. Sememangnya pendekatan Shamsul dalam watak samseng Cina menjadi. Aku tak sangka ada jugak orang Cina layan cerita Melayu. Maknanya filem ni dah global! Dialek mandarin Shaheizy Sam macam real!
4.Pendapat ikhlas aku; kenapa Farid Kamil xjadi hero? mungkin lebih ummph berbanding dia jadi hero samseng v3 jalanan tuh. :)

Bintang;
3.5 out of 5.00 star
not bad!

Wednesday, April 7, 2010

kenapa kita kena join MyLook?



ramai pening2 lalat kenapa aku post kat facebook rakan-rakan suruh diorang register ramai2 kat dalam MyLook ni.

MyLook ialah sebuah enjin carian baru yang menawarkan saham percuma kepada ahli-ahli yang mendaftar dan melakukan carian menggunakan MyLook. Pendaftaran dan keahlian adalah percuma.

Tawaran ini mungkin hanya sah pada peringkat awal pelancaran dan MyLook berhak menarik balik tawaran ini di masa hadapan. Bagaimana pun, semua unit saham yang telah anda kumpul akan terus menjadi milik anda dan mendatangkan pulangan bulanan.

Setiap unit saham MyLook.com bernilai 22 cents (USD) buat masa sekarang. Setiap unit saham akan memberikan pendapatan bulanan kepada anda dalam bentuk dividen bulanan.

Sertai MyLook.com sekarang dan dapatkan:

-> 5 unit saham percuma setiap hari (maksima) sekiranya anda melakukan 5 carian menggunakan MyLook.com pada hari tersebut.

-> 5 unit saham percuma untuk setiap ahli yang anda kenalkan (tiada had).

-> Insentif 20% dari jumlah saham terkumpul ahli-ahli yang anda kenalkan dan 20% dari pendapatan bulanan mereka (tiada had).

Anda tidak perlu memperkenalkan peluang ini kepada sesiapa pun untuk menerima bayaran dari MyLook tetapi jumlah saham yang dapat anda kumpul adalah terhad kepada $0.22 x 5 = $1.10 sahaja setiap hari.

Tetapi sekiranya anda ingin mendapat pendapatan bulanan secara pasif dan percuma untuk jangkamasa panjang, anda boleh memperkenalkan rakan-rakan dan anda akan mendapat lebih banyak saham percuma pulangan yang berlipat-ganda.

Jadi.. kepada yang belum join lagi…klik laman MYLOOK

DAFTAR PERCUMA !!! Enjin carian sama seperti yahoo atau google, dapat duit dan anda x rugi satu sen pun.

kita tolong sesama kita je,pe salahnya kan?;)

credit this entry to http://anjungweb.com
(maaf kopipes,kawan-kawan semua dok tanya kenapa kena reg,ni info yang betul2 padat la)

kelik sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails