Wednesday, January 30, 2013

Pameran Pengantin Malaysia 2013



Pameran Pengantin Malaysia kalini tiba lagiiii...

1-3 Februari ni a.k.a Jumaat hingga Ahad ni ye, di SACC Mall.. Tempat MEFA event tahun lepas..

Jom!!

Antara Vendor-vendor yang akan ada ialah:-





dan banyak lagiiii....!!


Jumpa di sana yeeee =D

Thursday, January 24, 2013

Official Videographer : Lagu

Assalamualaikum semua!

Bila baca tajuk mesti semua orang duk ingat dah ada Official Videographer a.k.a OV. Padahal belum lagi. Masih dalam peringkat perbincangan samada nak ambil A,atau B, atau C. Dan masih juga membelek-belek sebut harga dari beberapa OV.

Ahh,yang tu biarkan dahulu. Malas mau fikir.

Yang nak difikirkan ialah, pasal lagu.

Lagu memainkan peranan penting dalam sesebuah video. Sebab tu artis kalau nak buat video clip,dia pilih aksi apa yang sesuai untuk genre lagu dia. Takkan lagu rock tapi tunjuk aksi berkejar-kejaran tepi pantai? Pelik kan? =P

So,tengah pening memikir list lagu apa yang sesuai untuk letak dalam video highlight masa hari bahagia nanti. Orang lain fikir nak hire OV,kita pulak duk fikir lagu. Terbalik kot pula =P

Pada kawan-kawan,ada cadangan tak lagu apa sesuai untuk video anda? Gimme some idea please =)

Ada yang suka letak lagu jiwang & bersuara,sebagai contoh Christina Perry (Thousand Years) , Ayat-ayat Cinta & Penghujung Cintaku (Pasha Ungu ft Adelia)

Ada juga video yang kita jumpa lebih suka letak instrumental songs atau tanpa suara penyanyi.

Kita suka tengok & dengar lagu dari video ni (kredit to Imtiaz Motion Art)


Korang pulak camner?

Tuesday, January 22, 2013

Nafas Baru!

Bismillahirrahmanirrahim~~

Kalini blog telah diberi nafas baru,kalau tak sebelum ni warna kusam kusam jer,mood nak update pon malassss jer rasa. So daku tukar templates,bagi warna nampak fresh & riang je rasa. Ok x?

Tetiba mood update blog jadi rajin! ^__^

Header malas nak ubah. Kalau ubah pun maybe letak caption b2b version. Gedik kan? =P

Last but nor least,doakan mak kita sembuh ok? Thanks kalian! =)


Jom follow memfollow di :-

Instagram : honeylalala

Perkembangan Semasa.

Assalamualaikum! Maaf lah entri ku sejak kebelakangan ni menyimpang jauh dari preparation kahwin.. Almaklumlah masih lama lagi. Cuma projek DIY tak bermula lagi.



Copypaste dari blog Alyn (tumpang ye),senang nak monitor (updated 22 Januari 2013)

12 bulan sebelum

1. Tentukan tarikh nikah, resepsi & tandang - done!
2. Booking tempat - done!
3. Booking MUA (Nikah) - done!
4. Booking MUA (Resepsi) - done!
5. Booking Jurugambar (Nikah) - done!
6. Booking Jurugambar (Resepsi & Tandang) - Dalam progress!
7. Booking Juruvideo (Resepsi & Tandang) - Belum lagi!
8. Katering Nikah - Belum lagi!
9. Katering Resepsi - done! 

9 - 8 bulan sebelum

1. Lokasi nikah (Masjid,insya Allah) :D - In progress!
2. Lokasi Resepsi - Rumah jer :D
3. Tema Nikah - done!
4. Tema Resepsi - done!
5. Tema Belah Perempuan - done!
6. Tema Belah Lelaki - N/A

7 bulan sebelum 

1. List down hantaran - done!
2. Baju Nikah - dalam proses jahitan!
3. Baju Resepsi - belum lagik!
4. Baju tandang - dah book! Belum fitting lagi :(
5. Survey kad kahwin ( Patterns, jemputan) - done! FOC, alhamdulillah!

6 bulan sebelum 

1. Booking tok kadi - belum!
2. Survey doorgifts - maybe bulan depan tengok!
3. Selesaikan dokumen rasmi - belum lagi!

5 bulan sebelum 

1. Tempah the invitation cards - Dalam proses!
2. Tentukan pengapit untuk resepsi - dalam progress!
3. Tentukan pengapit untuk tandang - dalam progress!
4. List jemputan - dalam progress!
5. Tempah kasut untuk resepsi/tandang - DIY je kot nanti.
6. Pemilihan gadis2 munge & jejaka jambu - belum lagi! 
7. Survey kek - guna pulut bole? :p

4 bulan sebelum

1. Get tudung nikah/ veil ready - Veil dah, tudung je xde lagi.
2. Plan honeymoon :D - Tix flight done! 
3. Booked / survey tempat tinggal untuk belah lelaki - tak perlu,dekat sangat.
4. Tukang buat hantaran - belum lagi!

3 bulan sebelum

1. Make up bilik pengantin - belum
2. Tulis nama di invitation card -belum
3. HIV test - belum
4. Hantar borang permohonan kahwin -belum
5. Buat guestbook - DIY Jom !

2 bulan sebelum 
1. Post the invitation cards
2. Final fitting solemnization's attire 
3. Final fitting the Reception's attire as well
4. Tempah family badge for family members - DIY je kot?
5. Final check on OP 
6. Final check on OV
7. Final check on wedding cake
8. Final check on MUA for solemnization/ Reception
9. Final check on wedding favor

1 bulan sebelum

1. Discuss dengan pengapit - to do list
2. Pick the flower girls
3. Final check the family theme
4. Inai

2 weeks before 

1. List down tugasan 
                  - Penyambut tetamu
                  - Jaga hadiah
                  - Guestbook corner
                  - Kasi doorgifts
                  - VVIP Majlis (Orang penting)
2. Final check on video montage
3. Final discuss with the catering for both sides
4. Final meeting with the vendor
5. Facial & Spa

5/6 days before 

1. Hair spa, pedicure, manicure
2. Pacak signage a day before
3. Inai tangan 
4. Pelamin siap nearly 70% 4 days before wedding
5. Bilik pengantin siap
6. Doorgifts siap
7. Hantaran siap
8. Baju ready
9. Scaling / bleaching
10. Limau nipis (Mandi)
11. Madu, vaseline a night before wedding ( untuk bibir yang sihat! Tak merekah on your big day)
12. Timun ( mata)

The Big Day  
1. Hantaran dah ready 6 hours before
2. Make up 1 hour before akad nikah
3. Get your OP / VP ready masa you tengah make up - so that ada shot moment tengah make up hehe

-akan diupdate dari semasa ke semasa-

Monday, January 21, 2013

Fefeeling Korea & Jepun Jap!

Assalamualaikum! 

Tutup buku pasal MEFA,dah pun tamat dengan jayanya.. Almaklumlah rumah dah siap kekadang pahat ada yang berbunyi.. Tapi pahat untuk kebaikan pe salahnye kan?? (Apekah peribahasa haku neh..)

Dan dalam 2 minggu lepas actually kami kena pergi Kursus Pra Perkahwinan di Masjid Negara.. Tapi disebabkan adanya KL112 a.k.a Himpunan Kebangkitan Rakyat ni bertempat di Stadium Merdeka,mak terjejaslah program pada hari tersebut.. 

p/s: Nak berdemo tu pergi kat area hujung2 bandar boleh x? Tak kesian ke kat orang2 yang ade majlis kenduri dan lain-lain? Cadangan tempat yang sesuai berdemo ialah Bukit Beruntung ke,Bukit Jalil ke,asalkan bukan kawasan Pusat Bandar boleh? Opsss.. saya bukan peminat fanatik politik ye? (tetibe berbau politik plak,busukkkk.. nak spray jap :P)

Maka dengan itulah kebetulan bertolak dari Puchong,terus la tak jadi masuk KL lepas diberitahu orang kursus tu ditunda pada esok hari,FULL DAY.. 7.30 Pagi - 7.30 Ptg.. Tahniah!! So,kami pergi la One Utama.. Sesajer je nak berjalan-jalan kat sana.. Teringat zaman muda mudi kat UM dulu.. Dekat kot! Ngeee~

Masa tu Hencek Tunang ajak tengok movie.. ON jer,sebab dah lama xtengok.. Tup-tup terlalu kat satu kedai ni.

Gosok mata jap.. Eh?? Ingatkan ada kat Mid Valley jer..
Dubu-Dubu! Kedai Makanan Korea bagi penggemar rancangan tv Korea macam kitorang nih.. Especially Running Man! Selalu lapo kalo tengok cabaran makan diorg tuh!

Hape lagik.. Masuk ar.. Tapi before this ceq tanya "Halal dak?"

Alhamdulillah pekerja kat situ Melayu Islam & cakap memang HALAL.. Masih dalam pemprosesan..

Info: Kebanyakan restoran sekarang dilarang menggunakan sijil HALAL selain JAKIM & akan didenda jika menggunakan logo selain daripada tu.. Nak xnak,kena apply sijil HALAL la.. Hampir kesemua kedai yang pernah tempek logo HALAL Research pekebenda tu sume dah dicabut~


Papepon rancangan nak menonton movie tetap berjalan.. makanya kami bookla satu citer ni dulu;


Boleh consider pergi Kursus Pra Perkahwinan gak la kan? =p

Memula takder idea nak tengok cerita apa. Sudahnya gadis ticketing tu rekemen cerita ni. Komedi ringan & bermesej. BEST!!

Nak tau pasal apa? Meh bagi sinopsis sikit. Sikit jer!

Movie ni pasal sebuah keluarga moden dimana mak ayah 3 beradik ni perlu outstation & meninggalkan anak diorang kepada nenek&atuk yang xpernah  rapat dengan diorang sebelum ni. Alaaaaa dengar pon boleh tawu ending dia kan? Tapi tetap best! Ngeee~


----------------------------------

Ok,back to Dubu-Dubu!

Masuk-masuk je dah pening2 tengok menu!


Korang telenglar pala korang tu eh? Dah tension nak rotate xnak jugak dia tegak!
Daku macam berkenan dengan Soondubu ni. Ala-ala tomyam la tengokkan pic tu. Cuma kelebihan dia,ada telur ala-ala telur mata dalam tu. So aku amik soondobu seafood kimchi set! 

Hencek tunang pulak amik Bulgogi Beef set. Nama nak gempakkk jer! Hewhewhew~



Outcomenya:-

Ni Hencek Syaaquan yang punye! Meriah giler dgn sayur. Makan ker sayur tu? =P
  Sos dia yang merah tu rasa pelik!


Daku punya. Indah khabar dari rupa. Telur ntah kemana T_____T
Muka teruja makan. Lalalala =p
So far, menu-menu makanan Korea ni memang sesuai untuk orang yang berdiet,rasa sup soondubu ni macam takde rasa pun ada. Telur mata dia tengok dah masak da,macam tak boleh nak kacau je dengan kuah dia :(

Tapi kimchi dia sedap! =)


Menu Hencek Tunang pulak, dia memang penggemar makan daging,sedap je dia kata. Bak kata maknya, tolak batu kayu jalan je =p

Cuma nasi dia macam kepulut-pulutan sikit,melekit2 & pelik.


Next time nak beli dish yang ada ciken wing tu lah! Tengok hakak depan meja kami ratah macam kelaparan. Kitorang makan tak habes langsung. Daku lagi la. Nasi xhabis separuh pun. Seoul Garden jela pasni ye cik abang? Ngeeeeehh..

Total cost = Hencek Syaaquan belanja. So xingat. Kalo haku bayar memang ingat sungguh. Mekaseh awak =P



Eh.. Tak habis lagi tau! Disebabkan kami masih lapar lepas menonton Parental Guidance tu (gelak sakan xhengat),kami merayau-rayau la kat AEON, owhhh teringat masa jadi cashier helper rujuk entri ni, memori mengundang sungguh!

Kami makan ni.


Daku makan sikit je =P

Siapa punya la ni... Kuat makan betei!

Ni pon dia balun!
Muka teruja makan buat kali ke-2. Kuat makanlah katekan =P
Bukti si dia kuat makan. Hmmmm habis dibalunnya =P


Kesudahannya,kami menghabiskan hari Sabtu kami yang berharga ni dengan membalun makanan-makanan Asia. Sekali sekala makan selain dari makanan rutin best jugak. Tapi pastikan ianya sedap k! =D

Next entry bakal di up ---> Tanjung Harapan Yang Punah Harapan (soon!)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails