Thursday, August 25, 2011

Tiga Hari Bertukar Profesion

Esok bermulalah episod sedih dalam hidup aku kerana telah diturunkan pangkat.. Kalo turun sikit takpe gak.. Ni dah turun sampai dah takde kaitan dengan ijazah yang aku penat lelah belajar selama ni!

Serius tak puas hati!

Memang rasa nak buat aduan jer!

Nak mengadu kat mana? CAP? NUBE? PERKESO? 

Memang dah tahap terbakar gila dah ni.. Nak mengamuk depan management pun ada gak.. Tapi bila pendam lama-lama makin melampau pulak.. Ape salah aku diperlakukan begini? Tell me!!!.............................!! Why? Why? WHy?????





---------------------------------------------------------------------

Cut!

Hehe, ni propaganda jer.. Aku tak turun pangkat la,sebenarnya ini adalah sebahagian daripada aktiviti kompeni aku.. WAJIB JOIN walaupun hati separuh rela di situ.. What to do.. Aku kena jadi...

CASHIER

Ye, cashier kat supermarket tu. Yang scan-scan barang.. 

Dan tempat yang teramaaaatlah bertuah aku ditempatkan ialah di..


JUSCO ONE UTAMA (BANDAR UTAMA)

Mentang-mentang baru buat re-opening, aku jadi mangsa ditempatkan kat situ. Nape tak letak je aku kat Taman Maluri ke, Mid Valley ke. Confirm penuh dengan umat manusia.. Hari pertama re-opening pun dah dapat sales 3.2 billion.. What do you expect bila aku kena jadi cashier pada hari..

JUMAAT, SABTU & AHAD ni??

wait.. wait...


AHAD???????


*pengsan*




p.s: Kalo jumpa aku tengah busy scan barang tu tegur2 la.. budget artis tol..ahaks! :p
confirm patah kaki berdiri selama 10 jam tanpa duduk... 

Wednesday, August 24, 2011

Berbuka Puasa Bersama Teman Sekerja

Ya, kebelakangan ini aku memang menyepikan diri dari dunia blog. Nak kata busy, tidak juga. Nak kata free pun tidak juga, mungkin nafsu hendak berblogging sudah luntur??

Sekadar mencukupkan syarat, aku cipta satu tampalan baru mengenai aktiviti aku pada bulan Ramadhan. Baru semalam, aku dan rakan sekerja (rujuk entri makan2 di Al-Rawsha) berbuka puasa di Black Canyon, bertempat di Jaya Jusco Maluri.

Menurut akak amik order tu, kedai ni berasal dari Thailand. Semua peralatan pinggan mangkuk cawan hatta mangkuk hayun sekalipun(yang ni aku tipu) dibawa KHAS dari Thailand. So sila bangga makan atas peralatan MADE IN THAILAND. Cuma takde gadis seksi dan lelaki kacak je menemani. Ya, masih menerapkan norma-norma sopan di kedai ini.=P

nota: Kedai makan ni bawah office aku jer. =)


muka teruja. sentiasa bila di hadapan makanan

as usual, Janeeta watak permanent kat belog ini. Sebelah kiri gue ni akak senior, kini dah jadi pekerja KFC Holdings. Masyukk! 
p.s: Noor Hisham Saidin sila jangan jeles.

Eh, lupa pula. Ada lagi watak penting;

kak Hamadah. Bakal ex pekerja AEON mulai minggu depan. Dayah masih setia katanya. (yeke??)

Dah, dah. Mari tengok menu berbuka kami pada hari itu;

Empat orang order makanan ni. Yang ni paling berselera kata diorang. Alamak,aku xingat nama nasik ni. Yang aku ingat Nasi Amareka jer.

Air pilihan aku. Black Canyon Iced Coffee. Special menu. Memang terbaik!

Tuna Salad. Gigih aku ngan Janeeta nak makan. Sedap! Tapi sayur dia spicy. Siapa suka pedas, recommended. Aku suka ;D
plus Sos Thousand Island

Menu pilihan Janeeta. Dia je yang pilih selain nasi. Udon Tomyam. Pernah makan makanan Jepun mesti pernah dengan nama Udon kan?

Air pilihan Janeeta. Butterscotch Coffee. Dia kata sedap. Sedap aja dia ni.

Upload pinggan aku punya sebab makanan aku dapat lambat. Nasib baik ayam besar. Xjadi nak marah.

Special! Kak Lily bawakan Egg Tart khas dari KFC! :D

Serius Sedap. Tapi available kat certain branch je, kat Menara KFC, KFC UM,KL Sentral.. yang lain xpasti






 NEWS HIGHLIGHT:

Dayah yang terkenal sebagai "Ratu Maharani Sup" menunjukkan lakonan malu-malu kucing. Dia ni pantang tengok makanan berkuah/sup. Mesti wat special request. Xpercaya??

Janeeta hulur tomyam. Dayah xnak sebab depan kamera katanya. Dia masih mempunyai perasaan malu.


Tengok. Dia sorok mangkuk tomyam tu kat belakang kotak Egg Tart. Pastu buat2 makan bila aku nak snap.

Dah pindah ke depan pula. Tetap tak nak mengaku lagi dia yang nak tomyam tu. Buat2 baru duduk kat meja la konon =p


See!! Told ya! Sekelip mata dia dah hirup tomyam tu tanpa apa-apa kesan yang tinggal. Cuma tinggal minyak je. Jangan marah Dayah. =)


Kesimpulannya, aktiviti berbuka kami sangat meriah dan seronok!*ayat penutup macam karangan daaa*

Kalau rajin aku update pasal reunion dengan bebudak sekolah pulak.

Sunday, August 14, 2011

Satu Hari Dua Kejadian

Ini adalah gambar yang sempat ditangkap di hari kejadian;



11.30 a.m
Jalan Tunku Abdul Rahman a.k.a Jalan TAR. 
Ramai Orang + Panas Terik Gila! = Ragut + Peluh memercik! *sweating*








4.45 p.m
Bazaar Ramadhan PKNS - Banjir + Ribut = Khemah Terbalik + Makanan Basah Kuyup Lenjun. Win!


Sekarang ialah musim hujan pada bulan Puasa di Malaysia. Harap Maklum.

Tuesday, August 2, 2011

Berbuka puasa

Hari ini sudah hari ke 2 ramadhan menjengah. Memandangkan hanya negeri tertentu je yang dapat cuti 1ramadhan,maka aku sangat jeles!

Oh ya,bila mula puasa mesti ramai yang kuat berbelanja di bazaar ramadhan termasuk aku. Dan paling penting, aku dah set azam untuk mengawal nafsu makan di bulan mulia ini. Tapi satu je yang aku kalah. Awal-awal sudah surrender.


posted from Bloggeroid

Sunday, July 31, 2011

Jalan2 Tambah Berat : Al-Rawsha Restoran Arab Yang Besar Gedabak!

Bila mood rajin datang menjengah, ini lah aktiviti aku, mengupdate blog dengan isu terbaru. Isu ke?

Kalini aku nak kupas isu makanan pula. Tak dinafikan memang blog ni asyik pasal makan. Sampai orang kata aku berisi la,tembam la,gemuk la. AAK?? (Ade Aku Kesah??)

Memandangkan esok puasa,malam ni TV3 akan menyiarkan secara langsung pakcik mohor besar mengumumkan esok raya puasa, meh baca cerita aku dulu. update waktu bulan puasa xmanis orang tgk. :p

Kami sedepartment telah merancang nak makan besar lepas dapat gaji bulan ni. Alhamdulillah seperti dirancang dan diidamkan,sampai juga kami di restoran ini. Restoran ini memang menghidangkan makanan Lebanon @ Arab. Camne rasanya ya? Selama ni makan Tarbush sedap gak.. Yang ni sedap x?


sibuk membelek majalah rupanya. ish ish

 ha ni baru betul. belek menu

Pandangan dari atas. Oh ya, restoran ni dua tingkat ya =)

 Tengah2 tu Juice Bar

 Chandelier yang sangat WOW

 Suasana di tingkat 2. feeling arab2 sikit 




Lupa nak habaq ni restoran mana kan? 


Al Rawsha ni bermaksud Batu. Memang hampir 100% binaan dia dari batu. Kayu adala sikit2. sebagai tiang seri menanti je =p


List harga. Tekan untuk lebih tumbesaran.


Tengok apa menu pilihan kami ;


Aku - Chicken Mandy : RM20.00

p.s: Bersama sambal belacan+yogurt(masam)

Komen: Sedap,tapi nasi banyak sangat.. Muak!


Adeq - Chicken Kebsa : RM 17.00

p.s: Bersama Kuah Dal

Komen: Lupa nak mintak komen.. Tp adeq kata kuah dal dia sedap. Dasar si sup-fetish. HUH! :p


Janeeta - Istanbul Kebab : RM20.00

p.s: Bersama garlic sos

Komen: Janeeta kata daging dia sedap,macam meatball punya rasa. Dan kenyang! Pita roti dia sangat tebal!


Kak Hamadah - Mansaf Al - Rawsha : RM22.00

p.s: Bersama yogurt(masam)

Komen: Nasi ini memang sedappppp. Tp xsesuai dimakan oleh orang yang mempunyai darah tinggi melambung.

Terkezut tak dengan harga dia? Kami pun terkezut. Tapi bila makanan dah sampai, tak terkezut. Nasi dia sangat banyak, boleh makan 2 orang.


Benarlah kata orang,makanan yang paling mahal tu lah paling sedap. Mansaf Al-Rawsha is the WINNER! Ada cebisan daging lembu digaul bersama nasi. Oh ya, mereka menggunakan beras Basmathi. So how dare u can say this nasi is very the mahal? Excuse my broken Manglish ya :p

Tuan tanah bersama makanan beliaw



Muka tekun nak membaham


Muka 'Sentap Hati Mak Nak'- makan tak habis,mengah!

Alhamdulillah, Al-Rawsha sediakan surau,cantik dan selesa, sampai ada orang sesat nak cari surau tu :p

Tiba2 mengenangkan keluarga di rumah makan beras wangi biasa je, rembat la nasi Mansaf Al-Rawsha sebungkus. *berpeluh keluarkan duit*

Nasi yang aku order tu pun tak habis, tapaw gak. 

" Dik,tapowkan yogurt & sambal belacan sekali ye"

" Tapi kena caj RM3 ye kak"

*telan air liur*

"Xpela,cancel la dik"

info: Auditor memang berkira lebih2 lagi bab duit. duit sendiri je.duit orang lain xpe! :p :p


Sebelum balik, wajib posing dulu. Dengan topi tarbus! Baru la penyamun berbaju kurung tarbus! :p

 Uncle tu kata ini digunakan untuk hidangkan kambing. ooooo...(buat mulut berbentuk O lagi)

Ini kedai jual baju. Buat duit betul..

Belum lagi puasa dah ada bufet dah.. Sesiapa berminat boleh reserve awal2. Dah tolong promote dah ni =D *nak komisen!*


Dua orang makhluk di hadapan restoran Al-Rawsha.. Besar gedabak macam Istana! =)

Oh ya, kalo nak tahu di mana sila google. Dekat dengan bulatan Kampung Pandan kalo nak ke Pandan Jaya. Betul2 tepi jalan jer.


Tamat sudah entri ini... Selamat Berpuasa semua! =)

Jom Terawih & Tadarus Al-Quran kawan2!! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails