Wednesday, March 13, 2013

Bikin Panasssss Jerrrr...


Assalamualaikum semua!

Dah lama tak update sebab pergi bercuti bersama family, tapi itu nak story mory di entry lain. 

Semalam berlaku insiden yang memang menghangatkan hati ini. Grrrr..


Kalau dulu di kalangan manusia (yela xkan haiwan kot? :P) mempunyai henpon lebih dari 1 (termasuk aku gak), sekarang, facebook pun ada yang memilikinya lebih dari 1.


Haaaaaaaaa! Jangan buat assumption yang aku ni feymes ames sampai nak lebih dari 1 facebook ye. Alasan aku ada facebook lebih dari 1 sebab facebook asal adalah untuk famili dan rakan-rakan, dan lagi 1 untuk member sekerja. 

Motif??

Menyenangkan kerja. Ada sebab aku buat begini. Taaaapi, Ada kawan universiti aku lagi hebat, masa Friendster tengah meletop,dia siap ada lebih dari 2 akaun Friendster! Katanya,dia buat tu untuk bezakan kawan sekolah, kawan universiti, kawan matriks dan bla-bla bla.. Tapi aku tak la hebat camtu sebab kawan aku taklah ramai sangat sampai perlu dipartition kan. Hehe.

Memandangkan Facebook untuk rakan sekerja ni gunanya untuk berhubung dengan member ofis,aku jarang guna. Kadang-kadang jer. Dan semalam,tengah aku nak log in Facebook tu, tiba-tiba keluar benda nih!

Menyirap tak?? Yang paling bengang nya,lepas tekan CONTINUE tu aku kena jawab kuiz sengal untuk confirm yang akaun aku ni bukan palsu,kuiznya macam kena cam kawan-kawan dalam fb tu.



Serius rasa macam.. haish.. bila di baca balik, rupanya ada orang buat report page aku ni tak real! Sapa yang report aku pon tak tahu. Biar Allah je yang tahu. Tapi kenapa laaaa page aku gak yang ko tak senang hati sampai nak report bagai? Facebook lagi 1 ni aku jarang guna & xkomen siapa-siapa lagi pun buat masa ni, perluke sakit hati dengan diri ini?

Dan Alhamdulillah, aku dapat akses semula setelah berjaya jawab kuiz sengal tu! 


Bila difikir-fikir, betul gak,tak semua orang suka apa kita buat. Mungkin aku kerap join contest lalu ada orang xsenang hati & buat camtu agar aku berhenti kot? Tapi aku tak kacau periuk nasi korangpun kan :(

So,aku sarankan pada tukang mereport tu, pergila report page ni! Lagi berfaedah dan dapat pahala ok?



Serius biadap dan kurang ajar siapa yang mereka page ni. 647 LIKES lagi tu!

Sedih betul, Default Picture siap meletakkan kaki di atas Kitab Suci Al-Quran. Memang tak boleh diterima!


Jadi kawan2.pergi kat page ni,kat sebelah LIKE tu ada bentuk setting, tekan pastu REPORT PAGE NI OK!

Yang paling sadis,dia up status yang sangat-sangat hina! Admin page ni menghina Allah & Nabi Muhammad S.A.W!



Page ni masih wujud dan berleluasa, ayat digunakan pun macam dari SEBERANGGGG jer. Ayuh kawan-kawan, REPORT PAGE ni!!

Semoga dalang page ni menerima balasan yang setimpal,amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails